با فوت یک بیمار مبتلا به کرونا؛
وضعیت دو شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد زرد اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 25 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شیوع مجدد بیماری همه گیر کرونا به استان خبر داد.

 دکترمحمد غلام نژاد از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۱۲۶ نفر خبرداد و گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

دکترغلام نژاد افزود: هم اکنون ۴۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۹۶ هزار ۲۷۲ نفر بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به تعداد نمونه گیری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در کعگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: از ۶۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل آزمایش‌های پی سی آر ورپید تست است حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند.

وی با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان افزود: موج جدیدی از اُمیکرون در کشور چین شدت پیدا کرده و در برخی کشور‌های اروپایی نیز همچنان مرگ ومیر سه رقمی دارند که احتمالا پیک هشتم در ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در راه است.

غلام نژاد با بیان اینکه تزریق واکسن یادآور بعد از گذشت ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال ضروری است، اضافه کرد: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ، به  محیط‌های شلوغ و سربسته  از جمله بیمارستانها و مراکز درمانی نروند و در برخورد با بیماران با علائم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان‌های دنا و چرام در وضعیت زرد کرونایی و شرایط در معرض خطر قرار دارند و بقیه شهرستان‌های استان نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار