کد خبر: ۱۰۷۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 14 November 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

پس از انجام فعالیت‌های روزانه خود زمانی که برای استراحت گوشه‌ای می‌نشینیم و تلفن همراه خود را برمی داریم تا فضای مجازی را رصد کنیم، احساسی گرسنگی می‌کنیم و با خوردن میان وعده یا غذا این احساس را برطرف می‌کنیم و به نیاز بدنمان پاسخ می‌دهیم.

اما آیا به نیاز فکری خود به مطالعه در زمان مناسب اهمیت می‌دهیم، بسیاری از ما این نیاز را اصلا مهم نمی‌دانیم و به قولی به حسابش نمی‌آوریم. در حالی که اهمیت مطالعه و روشنفکری از نیاز‌های اساسی است که نمی‌توان از آن به آسانی گذشت.

از مشخصات انسان‌های موفق و آگاه این است که اهل مطالعه هستند، کتاب میخوانند و به دیگران می‌گویند کتاب بخوانند به عبارتی با یار مهربان دوست هستند.

مطالعه در انتخاب راه و دیگاه درست برای زندگی، کار، ورزش، معاشرت و ... تاثیر دارد انسان‌های اهل مطالعه در انتخاب‌های خود تامل می‌کنند، در صحبت کردن هم بادیگران متفاوت هستند، پخته‌تر عمل می‌کنند.

وقتی به زندگی انسان‌های موفق توجه می‌کنیم موضوع مطالعه کردن آن‌ها و کتابخوان بودنشان بسیار چشم گیر است، از زمانی که مطالعه را آغاز می‌کنیم به مروور زمان تغییرات مثبت را در کیفیت زندگی خود و نحوه برخورد با دیگران و مسائل مختلف می‌بینیم.

با انتخاب کتای‌های مفید و متناسب با موقعیت زندگی خود را به مطالعه عادت دهیم و مسیر روشنی را برای زندگی خود در کنار کتاب انتخاب کنیم.

بهترین زمانف بهترین مکان و بهترین شرایط را برای مطالعه اختصاص دهیم تا این کار به امری دوست داشتنی و لذت بخش تبدیل شود و همیشه برنامه‌های ما حولا محور مطالعه کردن قرار گیرد.

رسانه وزین هما خوزستان همه مردم را دعوت می‌کند همه باهم از روز ۲۴ آبان ماه که به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد، مطالعه روزانه را آغاز کنیم و پیش به سوی نور و روشنایی کتاب حرکت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار