کد خبر: ۱۰۷۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 09 November 2022

 

تولید عسل طبیعی در دل دامه های زاگرس تجارتی طبیعی و لذت بخش است، دل به کوه زدن و و از شهر و آلودگی های آن دور شوی اتشاق هوای تمیز و تماشای آسمان آبی لذتی وصف ناپذیر است.

دشت و رمن همواره محل رویش گیاهان طبیعی، کوهی و حیاات حیوانات مختلف است، پرورش عسل و استقرار کندوی های زنبور عسل در دامنه کوه ها و مناطق مختلف استان خوزستان انجام می شود.

رئیس اتحادیه زنبورداران ایذه گفت: برای پرورش زنبور عسل از مناطق مختلف کوهستانی و روستاهای اطراف شهرستان استفاده می شود. در گذشته به کندوداران شکر اختصاص داده می شد تا در مواقع نیاز غذایی زنبوران را تامین کنند.

موسوی بیان داشت: پارسال نیز مقداری کمی شکر بین زنبورداران توزیع شد، اما میزان حمایت و توسعه تولید عسل باید گسترش پیدا کند ، افرادی که در زمینته پرورش عسل فعالیت دارند مورد لطف و حمایت قرار گیرند.

وی افزود: از مسئولان درخواست داریم زنبورداران را دریابند، گرده افشانی که توسط زنبور عسل انجام می شود محصولات باغات را افزایش می دهد این نشان می دهد زنبور عسل برای طبیعت بسیار مفید است.

اسکان کندوداران در فصل تابستان و شرایط ویژه آب و هوایی از موضوعات مهمی است که نمی توان به سادگی از کنار ان عبور کرد. آنها در معرض عقرب گزیدگی ، مارگزیدگی و سایر بیماری ها هستند.

زنبورداران برای نگهداری از کندو ها باید کنار آنها بمانند. زندگی کردن برای مدت طولانی در چادر مشکلات فراوانی دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار