مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه قرآنی و حمایت از پژوهش ها و پایان نامه های قرآنی خبرداد.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 07 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسین ثابت قدم وحید گفت: طی ۶ ماهه دوم امسال در دو بخش اعتباری معادل 200 میلیون تومان در فواصل مشخص به حوزه قرآنی این اداره کل اختصاص یافته است.
وی افزود: در مرحله اول 80 میلیون تومان برای طرح های مردمی و موسسات قرآنی دریافت شده و  مابقی اعتبار نیز  در دست انجام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: همایش تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی، اجرای طرح حامیان و همراهان قرآنی، تجهیز کتابخانه تخصصی قرآن، اجرای طرح تربیت قاریان و برگزاری دوره های آموزشی از دیگر برنامه های 6 ماهه دوم سال در این حوزه است.

 وی از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در 20 نقطه استان و حمایت از پژوهش ها و پایان نامه های قرآنی و نیز چاپ کتاب اطلس فعالان قرآنی به عنوان دیگر برنامه ها یاد کرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار مناسبی به کانون های فرهنگی و هنری مساجد از افتتاح هفت کانون و برگزاری بیش از 45 کارگاه آموزشی به عنوان اهم برنامه های 6 ماهه دوم سال در این کانون ها یاد کرد.

ثابت قدم وحید خاطرنشان کرد: تعداد پروژه های عمرانی از قبیل کتابخانه های روستایی نیز در شهرستان های استان افتتاح می شود.

وی بااشاره به پیشرفت 60 درصدی کتابخانه بجنورد از انعقاد قرارداد موزه هنرهای معاصر با پیمانکار خبرداد و افزود: برگزاری جشنواره استانی مطبوعات، چهاردهمین آزمون سراسری قرآن کریم، راه اندازی 14 کتابخانه تخصصی و برگزاری شب های شعر به عنوان اهم برنامه های معاونت فرهنگی این اداره کل تا پایان سال جاری است.

وی به برنامه های اجرا شده 6 ماهه اول سال نیز اشاره کرد و اهم آنها را تجلیل از فعالان فرهنگی هنری و قرآنی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، برگزاری کنسرت های موسیقی، همایش منطقه ای شورای فرهنگ عمومی، اردیبهشت تئاتر و همایش ملی گفتمان دینی عنوان کرد.

ثابت قدم وحید، یادآورشد: پیگیری راه اندازی تعاونی مسکن هنرمندان این تعاونی با اولویت برای کسانی که نیاز دارند راه اندازی خواهد شد و در راستای حمایت از فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز مبلغ 191 میلیون و 504 هزار تومان به مساجد کمک شده است.

منبع:خبرگذاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار