سرپرست محیط زیست ایلام:
سرپرست محیط زیست ایلام گفت: در حال حاضر ۵۷ راس گوزن زرد در سایت تکثیر ایلام وجود دارد و به زودی ۲۰ رأس آن را به محیط زیست اهواز انتقال خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 28 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با حضور در دفتر خبرگزاری ضمن تبریک هفته دولت بیان داشت: بستر حفظ محیط زیست بستر حفظ سلامت مردم است.

وی افزود: مناطق تحت مدیریت استان شامل ۴ منطقه حفاظت شده مانشت، کبیرکوه، دینار کوه و کولگ، دو آثار ملی طبیعی چشمه آب گرم دهلران و تنگ رازیانه را شامل می شود که در مجموع ۱۴۳ هزار و ۲۷۵ هکتار است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: در این محیط طبیعی ۴۴ گونه پستاندار، ۷ گونه دوزیست و لاک پشت، ۲۰۰ گونه پرنده و ۴۰ ماهی وجود دارد.

محمدی گفت: ۳۴۰ هزار هکتار جنگل، ۷۸۰ هزار هکتار پوشش مرتعی، ۱۵ رودخانه دائمی، ۱۰۰۰ گونه گیاهی که ۳۰ درصد آن گیاهان دارویی است در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: موضع تحقیقاتی علمی و آموزشی که احتمال گونه های تاکسیدرمی شده گیاهی و جانوری در آن وجود دارد، مرکزی است جهت آموزش و آشنایی اقشار مختلف با این گونه ها که تا کنون ۱۵۰ نفر دانشجو از این محل بازدید کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سایت گوزن زرد از سایت های موفق کشور است که تحت تاثیر پرورش گونه در خطر انقراض بوده و در حال حاضر ۵۷ راس گوزن زرد در آن وجود دارد و به زودی ۲۰ رأس آن را به محیط زیست اهواز انتقال خواهیم داد.

سرپرست محیط زیست بیان کرد: ۴۷ سازمان مردم نهاد زیست محیطی و ۲۰ هزار نفر عضو در استان وجود دارد که به لحاظ جمعیتی استان در تراز اول کشور قرار می گیرد.

محمدی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی جهت اطفاء حریق و خشکسالی متناسب با نیاز مخاطبان موجب شده که در مکان هایی که با مشکل آب مواجه بوده اند مردم به صورت خودجوش آبشخور و یا مخزن آب درست کنند، ما باید به سمتی برویم که مردم به صورت عملیاتی در بطن محیط زیست قرار گرفته و حافظ آن باشند.

وی اضافه کرد: رسانه ها و خبرگزاری ها مهم ترین نقش در ترویج توسعه محیط زیست دارند.

به گفته این مقام مسئول  در یگان حفاظت ۱۵ اکیپ برای ۱۲ شهرستان داریم که به طور مستمر پایش تخلفات را انجام می دهند.

وی به اقدامات بسیار مهم این اداره در یک سال اخیر اشاره و عنوان کرد: بیش از ۶ میلیارد در حوزه محیط زیست هزینه شده که با توجه به میزان ذرات گرد و غبار در سال جاری یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تجهیزات پایش آنلاین ایستگاه گرد و غبار خریداری شده است.

سرپرست محیط زیست استان مطرح کرد: ۳۲۰ میلیون تومان قرار داد با تشکل های مردم نهاد در بخش اطفا حریق و آموزش جوامع محلی برای روستاهای حاشیه نشین هزینه شده است.

محمدی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و به این جهت که حیات وحش در معرض آسیب کمتری باشد ۶۹۸ میلیون تومان به جهت خرید تانکر و ساخت آبشخور هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۷۰۰ میلیون اعتبار جهت ساخت انبار علوفه در سایت گوزن که در حال ساخت است دریافت کرده و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جهت خرید تجهیزات اداری و خودرویی و بازسازی ساختمان ها صورت گرفته است.

محمدی تاکید کرد: ۶۰۰ میلیون جهت مرمت و بازسازی پاسگاه محیط بانی و ۳۵۸ میلیون تومان وسیله اطفا حریق خریداری شده است.

این مقام مسئول ذکر کرد: ۵۳۰ میلیون تومان برای طراحی سامانه کودک زیست هزینه شده که این سامانه فیلم و انیمیشن متناسب با نیاز کودک را طراحی می کند.

سرپرست محیط زیست گفت: ۱۵۶ تخلف در یک سال گذشته انجام شده و در این راستا ۲۲۲ متخلف دستگیر شده اند که متخلفین ۵۲۰ میلیون تومان جریمه و از این مقدار ۲۴۰ میلیون وصول شده است.همچنین ۲۹۱ مورد شکایت مردمی داشته ایم که کمتر از ده روز به آن ها پاسخ و‌ رسیدگی شده است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته ۸۸ مورد چهره به چهره با مدیران داشته ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد هر سازمانی را منابع انسانی تشکیل می دهد که ۴۳ هزار و ۶۵۰ نفر ساعت  آموزش همگانی برگزار کرده ایم.

وی در پایان افزود: به جهت افزایش بینش و دانش در طول یک سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۹۲ نفر ساعت در حوزه کاری خود آموزش ضمن خدمت داشته اند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار