رئیس شورای روستای پادوک در واکنش به انتشار کلیپی از یکی از عشایر این منطقه ، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱ 21 August 2022

پادوک

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس شورای روستای پادوک خیرآباد در جواب اعتراض برخی از اهالی عشایر نشین این منطقه "مطالبه گری یکی از اهالی پادوک ! "برای نبود امکانات برق، گاز و آب ، گفت : اعتراض و درخواست این مردم برای برق کاملا غیر قانونی است چرا که آنها عشایری هستند که در زمین‌های پادوک ساکن شدند و هیچ گونه کد روستایی ندارند و ما نامه از وزارت کشور داریم که این زمین‌ها متعلق به روستای پادوک بوده و ساخت و ساز‌هایی که در این زمین انجام گرفته بدون هیچ گونه مجوزی از ارگان‌های دولتی می‌باشد.
کرمی افزود: این‌ خانوارها عشایری هستند و به عنوان ییلاق و قشلاق باید فقط سه ماه در زمین‌های پادوک باشند و بقیه فصول در سردسیر باید ساکن شوند .
وی در جواب یکی از معترضانی که گفته بود طرح گردشگری در این زمین احداث کردم بیان داشت: این طرح گردشگری در یکی از زمین‌های ساکن پادوک احداث شده که مالک زمین پیگیر و حکم تخریب آن را گرفته است چرا که بدون مجوز از بنیاد مسکن ساخت و ساز داشته و این طرح غیر قانونی را در زمین‌های کشاورزی پادوک انجام داده و مالک زمین هم حکم تخریب این مکان گردشگری را گرفته است.
کرمی عنوان کرد:، چون این خانوارها عشایر هستند نیازی به برق کشی ندارند و ما هم به دولت گفتیم که پنل خورشیدی در اختیار آن‌ها قرار دهند چرا که اگر قرار باشد برق رسانی شود برق باید از زمین‌های کشاورزی پادوک رد شود و این زمین‌ها هم ۳۵سال معارض روستای پادوک می‌باشد و خود شورای تامین استان این پروژه‌ها را متوقف کرده که تکلیف روستای پادوک و عشایر این منطقه مشخص شود.
وی با بیان اینکه زمین‌های ما توسط کارشناسان اثبات مالکیت می‌شوند و به زودی سند دار خواهند شد ، اظهار داشت : ما مخالف اسکان عشایر و دادن امکانات به آن‌ها توسط دولت نیستیم ، ولی این‌ها حدود ۱۵خانوار عشایری هستند که هر دو تا خانواده در یک مکان بوده و برق رسانی برای آن‌ها دارای هزینه زیاد می‌باشد و اگر قرار باشد این‌ها اسکان داده شوند باید مکانی را که خود مردم روستای پادوک مشخص کردند اسکان و امکانات در اختیار آن‌ها قرار داده شود .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پادوک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
خواهشا به عنوان یک رسانه وقتی قصد انتشار کلیپی دارید اول در مورد ان تحقیق کنید، ...................... بیشتر تحقیق کن متوجه میشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار