میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد در نظرگرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 30 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کارگروه زیر مجموعه شورای برنامه ریزی استان و کارگروهی قانونی است.

شهابی نسب بررسی عملکرد پژوهشی دستگاه ها در سال ۱۴۰۰ را از ضروریات دانست افزود: حدود ۱۰ طرح پژوهشی نیمه تمام وجود دارد و سه طرح هم ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۳ طرح با یک میلیارد تومان اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده است ادامه داد: شرط استفاده دستگاه ها برای اعتبارات، ثبت نیاز سنجی ها و ارائه برنامه ها و رویکردها است.

شهابی نسب بیان کرد: اولویت های پژوهشی و کاربردی دستگاه ها به سازمان برنامه و توسعه ارسال شود تا بعد از طرح در شورای برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص آن اتخاذ شود.

وی با انتقاد از برخی مدیران مبنی بر اینکه ۹۰ درصد پیشنهادات با الزامات بودجه ای ارائه می‌ شود و تنها ۱۰ درصد پیشنهادات ایده ای و نو هستند گفت: وقتی نامه ای در خصوص ارسال اولویت های پژوهشی به ادارات ابلاغ می شود مدیران بی توجهی می کنند و اهمیتی به جلسه نمی دهند.

سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به تاکیدات ریاست جمهوری برای فعالیت های پژوهشی و ضرورت حمایت از ایده ها و طرح های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دستگاه ها ایده ها و طرح ها را شناسایی کنند تا در حوزه های مختلف استان بعد از اجرا منشأ اثر شود.

فرزین افزود: نمایشگاه تخصصی در تهران با هماهنگی شرکت های دانش بنیان که در حوزه روستایی فعالیت داشتند، اعزام شدند و به ارائه نظر و دیدگاه در این نمایشگاه پرداختند.

وی به اجرای طرح دستیار فناوری برای اجرای کارهای پژوهشی و شناخت استعدادها و شکوفایی های آنها اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر از ۶۰ نفر در این راستا معرفی شده اند تا با دریافت آموزش ها بتوانند در استان نقش مثبتی داشته باشد.

سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره برداری از مرکز نوآوری آزادگان، تکمیل و توسعه مجتمع فناوری، بهره برداری از مرکز رشد واحد‌های فناوری گچساران از دیگر برنامه ها است.

فرزین افزود: حوزه کشاورزی، منابع آب، حوزه خلاق و گردشگری حوزه نفت و گاز و صنایع را از اولویت های پارک و علم و فناوری برای فعالیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار