معاون عمرانی استاندار : با پیگیری های استاندار ، از طریق سازمان امداد و نجات کشور ۷ تریلر اقلام مورد نیاز برای استان در نظر گرفته و در حال ارسال است. 
کد خبر: ۱۰۵۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ 29 July 2022

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید میدانی از نقاط پرخطر شهر یاسوج و برخی مناطق عشایری این شهرستان نسبت به اقدامات لازم برای مواجهه با وضعیت جوی اعلام شده، پیگیری نمود. 
کیامرث حاجی زاده روز جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از مناطق پر خطر شهر یاسوج، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پیرو هشدار‌های که در یک الی ده روز گذشته داده شد و بر اساس تجاربی که از گذشته بوده و تأکیدات استاندار، ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش کامل قرار داشت.

حاجی زاده افزود: یکی از استان‌هایی که در بحث اطلاع رسانی، هشدار و اخطار، کار را از ده روز پیش شروع و توسط صدا و سیما، اصحاب رسانه و مطبوعات اطلاع رسانی کرد و تنها استانی که دو و نیم میلیون پیامک در این چند روز برای هشدار برای همه هم استانی‌ها و همه کسانی که وارد استان می‌شدند فرستاد که مردم این آگاهی را داشته باشند که در مناطق ایمن قرار گیرند استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

وی ادامه داد: بعضی از مناطق در استان از جمله در سطح شهر یاسوج و شهر‌های دیگر، متأسفانه سال‌های سال لایه روبی نشده بودند که ما حرکتی را با حضور مدیران حوزه زیر ساخت، راه و شهرسازی، راهداری و مجموعه شهرداری‌ها شروع کردیم که با استفاده از تمام امکانات و استفاده از ظرفیت‌های پیمانکاران جهت لایه روبی استفاده شد که در صورت عبور سیلاب احتمالی مناطقی که در حاشیه کانال هستند دچار مشکل نشوند.

حاجی زاده بیان کرد: بر اساس آمادگی که این یک هفته در استان داشتیم و فعال بودن ستاد بحران در مناطق عشایر از تلفات جلوگیری شد، در منطقه گچساران واقعأ اگر مسئولان پای کار نبودند حتمأ تلفات داشتیم.
وی گفت: تقریبأ حدود ۵۰ الی ۶۰ میلیمتر باران در بالا دست گچساران، خارج از ایستگاه‌های باران سنجی ما بوده و شرایطی هست که سطح ایستابی آب‌های زیر زمینی بالاست و منطقه گرمسیری، چون بدون پوشش گیاهی، مرتع و جنگل می‌باشد سریع آب‌ها و روان آب‌ها به سیلاب تبدیل می‌شود، در اینجا تنها آمادگی خوب ستاد مدیریت بحران، فرماندار، شرکت نفت و مجموعه شهرداری بودند که توانستند مدیریت کنند.
حاجی زاده ادامه داد: در بعضی جا‌ها به دلیل سیلاب پل‌های فلزی کنده شدند و موجب انسداد دهانه پل‌های ثابت شد که خوشبختانه عملیات تخلیه سریع انجام گرفت و چند منزل نیز که در کنار کانال‌های هدایت آب وسط شهر بودند تخلیه شدند که تلفاتی نداشتیم.

حاجی زاده گفت: در مناطق عشایری نیز در منطقه بابکان و دیلگون رانش در سطح جاده‌ها و قطعی برق را داشتیم که تقریبأ تا ساعت ۴ الی ۵ بامداد به اتفاق مدیران استان و حوزه ستاد بحران و زیر ساخت در منطقه بودیم که سریعأ عملیات امداد رسانی انجام شد.
وی اظهار داشت: تعدادی خانه هم در برخی مناطق وجود داشت که وسایل آن‌ها زیر گِل و لای قرار گرفته بود که توسط هلال احمر امداد و نجات انجام و چادر و وسایل اولیه داده شد که خدا را شکر در این بارش اولیه خسارات انسانی نداشتیم، اما در خصوص خرابی‌های که به باغات و مزارع کشاورزی و عشایری وارد شده ان شالله توسط دولت جبران خواهد شد.
ارسال ۷ تریلر کمک های امدادی به کهگیلویه و بویراحمد / ترس پیرزن گرگویی از باران
حاجی زاده و برخی مدیران کل در ادامه از منطقه عشایری گرگو در شهرستان بویراحمد بازدید و با همکاری هلال احمر استان، برخی اقلام مورد نیاز در اختیار آنها قرار داده شد.
کیامرث حاجی زاده در حاشیه این بازدید میدانی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : با پیگیری های استاندار ، از طریق سازمان امداد و نجات کشور ۷ تریلر به میزان ۱۰۰ تن اقلام مورد نیاز برای استان در نظر گرفته شده است. 
حاجی زاده گفت : این اقلام شامل چادر، پتو و دیگر موارد مورد نیاز استان است که در حال تهیه وسیله نقلیه برای انتقال این اقلام به استان هستیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار