با تصویب لایحه دو‌فوریتی صورت می‌گیرد
تابناک:سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه دو‌فوریتی فروش یک‌ هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت در راستای تسریع در اجرای پروژه متروی اصفهان در روز گذشته به تصویب شورای شهر رسید.
کد خبر: ۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ 26 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ندا واشیانی‌پور ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه روز گذشته هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در روز گذشته مدیرکل و معاون امور مالیاتی استان میهمان شورای شهر بودند.

وی اضافه کرد: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر از قهرمان قهرمانان مسابقات بین‌المللی روبو‌کاپ تقدیر و تجلیل شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در روز گذشته لایحه دو‌فوریتی فروش اوراق مشارکت در ارتباط با قطار شهری از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر ارائه شد، تصریح کرد: این لایحه در جلسه علنی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این لایحه به منظور تسریع در راه‌اندازی متروی اصفهان به شورا ارائه شد، ادامه داد: بر اساس این لایحه یک‌ هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت در راستای تسریع در اجرای پروژه متروی اصفهان و تامین بخشی از منابع مالی طرح‌ها، با تعهد باز‌پرداخت اصل و سود آن به میزان 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری به فروش می‌رسد.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه لایحه پیشنهادی شهرداری در راستای الزام رانندگان تاکسی به نصب تاکسی‌متر به شورای شهر ارائه شد، تاکید کرد: بر اساس این لایحه شهرداری باید مبلغ دو میلیارد تومان را به عنوان سپرده نزد یکی از بانک‌های عامل قرار بدهد.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شد که بر اساس این سپرده بانک عامل موظف به پرداخت وام به رانندگان تاکسی برای خرید تاکسی‌متر شود، افزود: رانندگان تاکسی از نظر وضعیت درآمدی شرایط مطلوبی ندارند و اعضای شورای شهر به این موضوع واقف هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید به این موضوع توجه شود که نصب تاکسی‌متر بر اساس مطالبه شهروندان اجرایی شده و الزام رانندگان تاکسی به نصب تاکسی‌متر مشروط به واگذاری سپرده از سوی شهرداری و ارائه وام به رانندگان تاکسی است، گفت: رئیس شورای شهر خود پیگیری‌های لازم را برای اجرای لایحه حمایت از رانندگان تاکسی برای نصب تاکسی‌متر و ارائه تسهیلات از سوی شهرداری انجام داده است.

وی به تصویب دو لایحه به همراه توافق‌نامه برای آزاد‌سازی پلاک‌های واقع شده در طرح خیابان یازدهم محرم در منطقه پنج به مساحت 292 مترمربع عرصه و 622 مترمربع اعیانی اشاره و اظهار کرد: لایحه پیشنهادی دریافت وام 30 میلیارد ریالی از بانک شهر برای تسریع در پروژه‌های منطقه 12 شهرداری به تصویب شورای شهر رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار