کد خبر: ۱۰۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 01 October 2015
دبیر ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر رشت گفت: هم‌زمان با شب عید غدیر بیش از 110 دیگ آبگوشت نذری با مشارکت خیران و هیئت امنای مساجد در شهر رشت توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در مراسم ضیافت بزرگ عید علوی در این شهر با اشاره به اصرار ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر بر تاکید و پافشاری برگزاری جشن‌ها و مراسم مذهبی با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و روایی اظهار کرد: سال‌های اخیر برخی از دستگاه‌های متولی فرهنگی برای برگزاری سرور دینی به سبک و آموزه‌های غربی به دلیل سهل‌الوصول بودن آن اقدام به برگزاری این برنامه‌ها کردند.

وی برگزاری مراسم مذهبی به سبک آموزه‌های غربی را سبب آسیب‌های جدی اخلاقی اجتماعی در حوزه رفتاری دینی عنوان کرد و افزود: پخت و توزیع غذای نذری دارای آثار وضعی بر افراد است و مشارکت مردمی در این مراسم موجب تقویت باورها و ساماندهی توسل مردم می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه پخت غذای نذری موجب محبت اجتماعی بین مردم می‌شود، تصریح کرد: از مسئولان فرهنگی و مراکز اثرگذار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سازمان تبلیغات اسلامی استان و صدا و سیمای مرکز گیلان انتظار داریم سبک آموزه‌های رفتاری مذهبی در برگزاری اعیاد مذهبی را تبلیغ و ترویج کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان متذکر شد: امسال عید غدیر توأم با بغض و غصه ولایی ناشی از تحقیر و توهین حج ابراهیمی به دلیل بی‌کفایتی و بی‌توجهی رژیم وهابی سعودی اتفاق افتاده و مورد هدف دجال صفتان آخرالزمانی دستگاه‌های تبلیغی رسانه‌ای صهیونیزم قرار گرفته است.

وی به هجمه روشنفکرنماها به حج ابراهیمی، خشونت و بدخلقی و سوء مدیریت سعودی‌های وهابی و همچنان اسلام تکفیری اشاره کرد و گفت: مثلث مذکور حج را که محل مانور تجمع اهل توحید روی کره زمین است نشان رفته تا این منسک دینی سبک، خار و تحقیر شود.

مهدوی با اشاره به اینکه تمام مومنان در عید ولایت به دفاع از حج به عنوان یک منسک اللهی می‌پردازند، بیان کرد: عید غدیر امسال مومنان با ابراز ولایت نسبت به انسان کامل بغض، نفرت و برائت خود از عمال نظام استکباری سلطه را نشان می‌دهند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر رشت با بیان اینکه عید غدیر را با ابراز نفرت از نظام شیطان صفت آمریکایی و عمال سعودی آن بزرگ می‌داریم، خاطرنشان کرد: با تبعیت از فرمان ولی فقیه جلوی نفوذ و اختلاف افکنی آمریکا و عمال داخلی آن را می‌گیریم و تحقق عملی آرمان عید غدیر را در تبعیت از نایب امام زمان (عج) مقام معظم رهبری محقق می‌کنیم.

وی به پخت و توزیع غذای نذری در نقاط مختلف شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: امسال در کنار برنامه‌های فرهنگی و تجمع‌های دینی با همت هیئت امنای مساجد و خیران ارادتمند اهل بیت (ع) اقدام به پخت غذای نذری در رشت شده است.

مهدوی با بیان اینکه 110 دیگ آبگوشت با همکاری خیران مردمی در شهر رشت توزیع شده است، اظهار کرد: امسال غذای نذری در میدان بسیج، کمربندی شهید بهشتی جنب کانون صفا به مدیریت هیئت جنةالمهدی (عج)، کمربندی شهدای گمنام در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، مرقد شهید میرزا کوچک جنگلی در مسجد سلیمانداراب، فلکه نیروی دریایی در مسجد فاطمه زهرا (س)، مسجد امام حسین (ع) و مسجد باقرالعلوم (ع) در دانشگاه گیلان توزیع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار