مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰، با اعتبار پنج میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان، ۲۸ طرح راکد و تعطیل را در سطح استان کرمانشاه احیا کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 28 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا، «محمدطاهر عظیمی‌فشی» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا؛ افزود: مهمترین طرح‌های که سال گذشته صندوق کارآفرینی امید توانست احیا کند ۲۳ واحد تعطیلی و راکد حوضچه‌های پرورش ماهی روستای داریان بود که اشتغال مستقیم ۴۷ نفر از جوانان روستا را فراهم کرد و در سطح کشور به عنوان یک برند معرفی شد.

وی بیان داشت: در این طرح بزرگ؛ صندوق تنها به پرداخت تسهیلات اکتفا نکرد بلکه خودش را نیز درگیر کرد که مشکلات دیگر مانند برق رسانی حوضچه‌های ماهی روستای داریان را حل کند و با این کار نه تنها واحد‌های راکد فعال شدند بلکه از مهاجرت روستاییان جلوگیری شد و موجب مهاجرت معکس آنان به روستا نیز گردید.

امسال احیای ۴۰ واحد راکد و نیمه فعال را در سطح استان کرمانشاه هدف‌گذاری کرده‌ایم

عظیمی‌فشی طرح نهضت احیای را یکی از برنامه‌ها و تکالیف مهم صندوق کار آفرین امید در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: این صندوق در سطح کشور احیای هزار واحد راکد، نیمه فعال و تعطیل را هدف گذاری کرده است یعنی برای هر شهر ۲ واحد راکد و نیمه فعال برنامه ریزی شده که در راستای احیای آن‌ها اقدام شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در ادامه افزود: این صندوق در کرمانشاه با توجه به نیاز استان به اشتغالزایی، احیای ۴۰ واحد راکد و تعطیل را هدف گذاری کرده و تاکنون ۶ واحد آن شناسایی و در مرحله اخذ تضامین است و امیدواریم تا پایان سال به این هدف مهم برسیم.

عظیمی‌فشی تشریح کرد: در راستای حمایت از واحد‌های احیا شده؛ صندوق کارآفرینی امید پس پرداخت تسهیلات مرتب با کارگروه مشاوره حمایت بر روند انجام فعالیت واحد‌ها تا تثبیت اشتغال نظارت می‌کند و بعضا در برخی از سرفصل‌ها در قالب طرح‌هایی مانند طرح "احسان" دوباره به آنان کمک مالی می‌شود و یا در برخی موارد صاحبان واحد احیا شده با سپرده بسیار کم باز می‌توانند دوباره تسهیلات از این صندوق در راستای حمایت از ماندگاری طرح دریافت کنند.

وی همچنین توضیح داد:، چون تسهیلات صندوق کارآفرینی امید قرض الحسنه و ارزان قیمت است برای جلوگیری از پخش پول؛ بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت تسهیلات با رقم بالای در قالب "ال سی" مصوب کرده است و به همین دلیل پول به شرکت‌های داده می‌شود که متقاضی برای خرید تجهیزات و وسایل مورد نیازش معرفی می‌کند و این کار در راستای ایجاد اشتغال واقعی بدون هدر رفت پول و نظارت دقیق بر طرح است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار