مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی از کشف ۳۹۷ تخلف مالی در استان خبر داد و گفت: ۱۸ پرونده به ارزش ۷۰ میلیارد تومان به دادسرا ارسال شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 07 March 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی زهرابی اظهار کرد: شعار دیوان محاسبات پاسخگویی به مردم و مطالبه گری از دستگاه‌ها است لذا چتر نظارتی خود را تا هر جایی که قانون اجازه دهد باز می‌کنیم.

 

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی گفت: دیوان می‌تواند به تمام دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، ورود کرده و مورد بررسی قرار دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر دستگاه‌ها باید مردمی باشد، افزود: شهروندان از طریق سامانه ۱۹۸ می‌توانند تخلفات مالی ادارات را اطلاع دهند.

 

زهرابی ایجاد گروه یاوران مردمی با حضور نخبگان را از موارد دخالت مردم در نظارت‌ها عنوان کرد و گفت: باید بیش از پیش مردم تخلفات را اطلاع دهند.

 

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی به ارائه آمار عملکرد این دستگاه از دی ماه سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: طی این مدت ۳۱ گزارش تهیه شده است؛ ۳۹۷ تخلف از دستگاه‌ها کشف شد که ۱۹۴ مورد آن مربوط به قانون بودجه بود.

 

وی افزود: ۱۸ پرونده از دستگاه‌ها به ارزش ۷۰ میلیارد تومان به دادسرا ارسال شده است.

 

زهرابی عنوان کرد: طی این مدت بیش از ۶۰۰ مکاتبه نواقص با دستگاه‌ها داشتیم.

 

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان شمالی از ورود این دستگاه به مسئله دفن پسماند بجنورد خبر داد و گفت: این موضوع را به صورت دقیق بررسی کرده و ترک فعل احتمالی مدیران را احصا خواهیم کرد.

 

وی افزود: بیش از هزار و ۱۰۰ بسته شکر توزیع خارج از شبکه توسط دیوان کشف شد که پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

زهرابی در انتها از ورود دیوان محاسبات به ماجرای استخر کوثر بجنورد نیز خبر داد و گفت: در مجموع به بیش از صد دستگاه از جمله بانک‌ها، دانشگاه‌ها و… ورود خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار