امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه باید از دولت نقد منصفانه داشت، گفت: خواسته مردم ادامه تلاش دولت در راستای اشتغال و حمایت از صنایع است.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 25 February 2022

 

به‌گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: پیامبر برای رفع جاهلیت و فساد از جامعه مبعوث شد.

 

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: در قرآن کریم ویژگی‌های حکومت‌های جاهل ذکرشده است که نخستین آن نداشتن امام و پیشوای عادل و منصوب از سمت خداوند می‌باشد.

 

وی افزود: در جوامع جاهلیت پیشوایانی آلوده به گناه فرمان‌روایی می‌کنند که این مسئله پیش‌از اسلام نیز در جامعه عرب وجود داشت.

 

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: حاکمان امروز دنیا نگاهی تحقیرآمیز به انسانیت و اندیشه‌ها دارند که این ویژگی طاغوتی است که در عموم کشورها مشاهده می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: قوانین و احکام جاهلانه در حکومت‌ها دیگر ویژگی جوامع جاهلیت است لذا در نظام‌های تربیتی امروز قوانین و ارزش‌های حاکم برخاسته از مکاتب انحرافی، غیرانسانی و غیرالهی می‌باشد.

 

وی افزود: نظام‌های لیبرالی، کمونیستی و صهیونیستی قوانینی وضع می‌کنند که ریشه در نفی خدا، معنویت و حاکمیت الهی دارد.

 

حجت‌الاسلام نوری سومین ویژگی جامعه جاهل را نداشتن حیا و حجاب توسط بانوان دانست و گفت: طبق آیات قرآن کریم زنان نباید با خودآرایی و تبرج در جامعه حاضر شوند.

 

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: امروز جهان غرب گرفتار همین آسیب شده و حتی آن را ارزش می‌داند لذا سعی می‌کنند تا جلوی زنان عفیف و باحجاب را بگیرند.

 

وی افزود: کشور مدعی آزادی مثل فرانسه اجازه ورود زنان محجبه به مراکز علمی را نمی‌دهد و یا در هندوستان که قوانین جاهلانه حاکم است و هر گروهی آزادند، با مسلمانان برخورد کرده و اجازه پوشش اسلامی را نمی‌دهند.

 

وی افزود: باید با جهاد تبیین ویژگی‌های کشورهای جاهل را تشریح کنیم.

 

حجت‌الاسلام نوری با تاکید بر اینکه باید از دولت نقد منصفانه داشته‌باشیم، بیان کرد تلاش‌های مختلفی توسط دولت صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها آزاد کردن سواحل دریای خزر بود؛ موضوعی که از سال ۸۶ به‌صورت قانون وضع‌شده بود اما اجرا نمی‌شد.

 

امام‌جمعه بجنورد عنوان کرد: خواسته مردم ادامه تلاش دولت در راستای اشتغال و حمایت از صنایع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار