رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از توقف خودروهای یخچال دار حامل چوب و زغال قاچاق جنگل‌های بلوط در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ 22 February 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ، عباس حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: با تلاش نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های بویراحمد و دنا و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد، طی چند روز اخیر ۴ دستگاه خودرو وانت سایپا و کامیون حامل چوب و ذغال درختان جنگل‌های بلوط در شهرستان بویراحمد کشف و ضبط شدند.

وی در خصوص جزییات این کشفیات افزود: چند شب پیش یک کامیون یخچال دار در تنگ سرخ توقیف شد که از این کامیون دو تن چوب درختان بلوط کشف و ضبط شد، همچنین دوشنبه شب از یک دستگاه وانت یخچال دار سایپا یک تن چوب جنگلی بلوط کشف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: قبلاً با خودروهای سنگین مانند کامیون یا وانت زغال و چوب حمل می‌کردند اما جدیدا برای مخفی ماندن از دید ماموران با خودروهای سواری یا خودروهای یخچال‌دار حمل مواد غذایی، اقدام به قاچاق چوب جنگل‌های بلوط می‌کنند.

قاچاق چوب و زغال جنگل‌های بلوط بویراحمد با خودروهای یخچال دار

حسن زاده تصریح کرد: مقصد چوب قاچاق درختان جنگلی بلوط توسط سودجویان و متخلفان کوره های ذغال استان فارس است.

وی با بیان اینکه همچنین یک کامیون ایسوزو حامل ۱.۵ تن چوب جنگلی با همکاری منابع طبیعی شهرستان دنا و یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و ضبط شد، ادامه داد: علاوه بر این یک دستگاه وانت سایپا حامل ۱۳ گونی ذغال توقیف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد عنوان کرد: با همکاری و هماهنگی‌ دستگاه قضایی عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان چوب و ذغال جنگلی نا امن می کنیم و طبق قانون با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.

حسن زاده تاکید کرد: جریمه هر کیلوگرم چوب قاچاق ۱۵۰ هزار تومان و هر کیلوگرم ذغال قاچاق ۳۰۰ هزار تومان است.

وی از مردم و دوستداران طبیعت و منابع طبیعی خواست در صورت مشاهده قاچاق چوب و ذغال توسط افراد سودجو و قاچاقچیان در عرصه های منابع طبیعی و جنگلی استان مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ گزارش دهند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار