تعدادی از نمایندگان فرهنگیان استان به خصوص فعال در حوزه مطالبات این قشر در بحث رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش دیداری تعاملی داشتند که در این دیدار مدیر کل ضمن شنیدن سخنان آن ها نکاتی را مطرح کرد .
کد خبر: ۱۰۲۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ 21 February 2022

دیدار تعدادی از فرهنگیان مطالبه گر رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش + تصاویر

پیش از ظهر امروز تعدادی از نمایندگان فرهنگیان استان به خصوص فعال در حوزه مطالبات این قشر در بحث رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش دیداری تعاملی داشتند که در این دیدار مدیر کل ضمن شنیدن سخنان آن ها نکاتی را مطرح کرد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بهامین از نمایندگان فرهنگیان پیگیر مطالبه رتبه بندی گفت : فرهنگیان نسبت به انجام تعهدات و وظایف خود در قبال جامعه کوتاهی نمی کنند و همواره تلاش کرده اند که در رفع مشکلات همکاری کنند به عنوان مثال می بینیم که در دوران همه گیری کرونا فرهنگیان از همه داشته های خود برای کمک به آموزش دانش آموزان استفاده می کنند و حتی برای این کار هزینه ی زیادی در بحث ابزار لازم برای آموزش مجازی مانند گوشی ، لپ تاب ، اینترنت و از همه مهمتر وقت خود را به صورت شبانه روزی در اختیار آموزش و پرورش و کمک به فرایند یاد دهی قرار داده اند .
بهامین افزود : رتبه بندی فرایندهای زیادی را پشت سر گذاشت و حتی اعلام کردند که اعتبار اماده است اما از نظر ما اقدام دیروز مجلس در تصویب این لایحه بازهمان دور تسلسل را ادامه دارد و دوباره شورای نگهبان گیر اصل ۷۵ را خواهد داد . فرهنگیان اعتقاد دارند مصوبه روز گذشته برای آرام کردن و پس از آن دلسرد کردن فرهنگیان است.

دیدار تعدادی از فرهنگیان مطالبه گر رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش + تصاویر

وی گفت : اکنون بحث ما پرداخت مبالغ رتبه بندی نیست بحث قانون شدن است چرا که برنامه ششم در حال اتمام است و اگر در این زمینه اقدام نشد این چرخه دوباره باید از اول شروع شود!
بهامین گفت : اگر دولت کتبا به شورای نگهبان اعلام نکند که بار مالی تامین شده است باز هم شورای نگهبان همان اقدام سابق و رد لایحه را خواهد داشت.
وی ادامه داد : جدول میزان افزایش حقوق در لایحه قبل که بیرون آوردیم از ۳ میلیون تا ۹ میلیون تومان افزایش بود اما مصوبه جدید از ۱ میلیون تا ۵ میلیون تومان خواهد  بود.
بهامین گفت : اگر قرار است همین مصوبه هم اجرایی شود ،  باید نامه کتبی تامین اعتبار مالی دولت به شورای نگهبان ارسال شود تا احکام صادر شود .
این فرهنگی معترض ادامه داد : متاسفانه برخی مسئولین با صداقت حرف نمی زنند و هر لحظه چیزی می گویند که این نه در شان دولت انقلابی و نه در شان فرهنگیان است. مردم از دولت انقلابی انتظار حل مشکلات را دارند . ضمن اینکه باید جامعه را آنگونه که هست ببینیم.
بهامین ادامه داد : ما باید واقعیات جامعه را ببینیم علت حضور ما در خیابان این است که جایگاه ما در دولت مناسب نیست و اگر قرار باشد جایگاه فرهنگیان درست شود ، وزیر باید از جایگاه ما در دولت دفاع کند که اولین گام هم همین پیگیری معیشت است.
وی در بخش دیگری به بیان مطالبات منجر به اعتراض فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت :  صندوق ذخیره فرهنگیان یک صندوق خصوصی مربوط به آموزش و پرورش بوده و قرار بود دولت سود سهم خود را به آن واریز کند اما ۱۰ سال واریز نشده ضمن اینکه این صندوق تا ۳ سال قبل زیان ده بوده اما پس از رونق بورس وضعیت ان بهتر شده است.
بهامین در پایان گفت : تاهمه ما از مدیران تا معلمین و سرایدار دست به دست هم ندهیم نمی توانیم منزلت معلم را ارتقاءدهیم ضمن اینکه ما دنبال مطالبات خود هستیم اما برای هر گونه همکاری با مدیر کل آموزش و پرورش اماده هستیم.

دیدار تعدادی از فرهنگیان مطالبه گر رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش + تصاویر

نوروزرشیدی از دیگر فرهنگیان گفت : بر اساس قانون اساسی تجمع و اعتراض بدون سلاح و مسالمت آمیز حق ما است و برای احقاق حق خود تجمع کرده ایم .
رشیدی افزود : ضمن تقدیر از مدیر کل سابق که در همه تجمعات و موارد پیش آمده همواره از ما حمایت می کردند از شما هم انتظار حمایت داریم .
وی ادامه داد : ما نسبت به برخی تبعیضات معترضیم به عنوان مثال می بینیم که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی همه دستگاه ها به کارمندان خود هدایا و پرداختی هایی دارند اما در اموزش و پرورش اصلا از این موارد خبری نیست ! لذا از شما انتظار داریم این مورد را پیگیری کنید و انعکاس دهید .
رشیدی گفت : ما که الان اعتراض نسبت به وضعیت معیشتی داریم مربوط به شخص نیست بلکه بسیاری از معلمان را می شناسیم که از لحاظ معیشت مشکلات زیادی دارند در صورتی که حق آن ها نیست که اینگونه مشکلات را داشته باشند .
وی در پایان گفت : درست است که نیروهای امنیتی با ما برخورد قهری نداشتند اما در برخی موارد پیش آمده در اعتراضات گذشته برخی به گونه ای عمل کردند که گویا عده ای از ما فرهنگی هستیم و عده ای غیرفرهنگی در حالی که همه ما فرهنگی هستیم و اعتراضات صنفی داریم .

دیدار تعدادی از فرهنگیان مطالبه گر رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش + تصاویر

رحمت الله رودتلخی از دیگر فرهنگیان حاضر در این دیدار گفت : ضمن تبریک به آقای عزتخواه ، امیدواریم که ایشان در این جایگاهی که قرار گرفته اند موفق باشند و البته انتظار داریم تعامل با فرهنگیان در دستور کار ایشان باشد تا فاصله ها کمتر شود .
رودتلخی افزود : بی شک اکنون برای آقای عزتخواه با توجه به ارتباطات با وزیر زمینه کمک به ارتقاء شان و منزلت از دست رفته فرهنگیان بیشتر است .
وی گفت : ادامه دار بودن چنین جلسات تعاملی همانگونه که در دوره مدیر کل سابق هم وجود داشت ، می تواند به نتایج خوبی برسد که حتما هم برای مدیریت شما و هم برای رسیدن فرهنگیان به مطالبات موثر خواهد بود.
رودتلخی ادامه داد : نیروهای امنیتی بینی و بین الله حرمت ما را حفظ می کردند و اگر در اعتراضات اولیه هم مواردی پیش آمد مدیر کل در حمایت از ما تلاش های زیادی کرد که از وی سپاسگذاریم و از شما هم انتظار داریم که چتر حمایتی تان ، شامل فرهنگیان باشد.
وی به موضوع نداشتن صنف فرهنگیان اشاره کرد و گفت : گاهی  به ما می گویند که شما صنف قانونی ندارید و بدون مجوز فعالیت می کنید که در واقع صحیح است لذا انتظار از شما داریم که در این زمینه هم همکاری کنید که تشکل صنفی قانونی ایجاد شود چرا که وقتی تشکل صنفی داشته باشیم برخی مشکلات قانونی متوجه ما نمی شود .

دیدار تعدادی از فرهنگیان مطالبه گر رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش + تصاویر

خانم باقری از دیگر فرهنگیان حاضر در این دیدار گفت : پس از برگزاری تجمعات اعتراضی ما ، برخی از تضییع حقوق دانش آموزان سخن می گویند ، پس حقوق من معلم چه می شود ؟ چرا کسی پاسخگوی حقوق من معلم نیست .
وی ادامه داد : از زمان شیوع کرونا همه هزینه های حضور در فضای مجازی را متحمل می شویم و هر لحظه از شبانه روز باید پاسخگوی دانش اموزان باشیم اما برخی ناملایمات را از برخی افراد شنیدیم و باز هم تحمل کردیم .
باقری گفت : ما معلم هستیم و نباید از ما انتظار داشته باشید که خود را به نفهمیدن موضوعات پیرامون بزنیم ! چرا که وظیفه من معلم فهمیدن و فهماندن به جامعه است .
وی گفت : از نظر من اینگونه سخنان و اقداماتی که برخی مسئولین در سطح کلان انجام می دهند ، نوعی توهین به معلم است . چرا برخی مسئولین صداقت ندارند و هر لحظه ای یک سخن می گویند ؟ چرا با روح و روان ما بازی می کنند ؟
باقری افزود : چرا برخی مسئولین نمی بینند که مشکلات معیشتی فرهنگیان جدی است به گونه ای که برخی در تامین مخارج زندگی خود مانده اند !
وی گفت : ما از تبعیض و فرق گذاشتن بین کارکنان دولت معترض هستیم وقتی خود تبعیض را می بینم چگونه برای دانش اموزان توضیح دهم و چه بگویم که ان ها بپذیرند ؟!
باقری در پایان گفت : برخی ما را متهم به سیاسی کاری می کنند اما اینگونه نیست و ما مجبور به بیان مطالبات خود هستیم و هیچگونه ارتباطی با سیاسیون و غیره نداریم .

دیدار تعدادی از فرهنگیان مطالبه گر رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش + تصاویر

مدیر کل آموزش و پرورش پس از شنیدن سخنان فرهنگیان گفت : عرض ادب خدمت شما و همه همکاران دارم و امیدواریم با این جلسات تعاملی در ادامه نتیجه خوبی بگیریم ضمن اینکه اعتقاد راسخی بر گفتگو و تبادل نظر دارم .
حسینعلی عزتخواه افزود : از لطف شما نسبت به خود سپاسگذارم و امیدوارم صدای رسای مردم محروم استانم البته نه محروم از فکر و اندیشه بلکه محروم از امکانات ، در سطح کشور باشم.
عزتخواه خطاب به فرهنگیان گفت : رسالت شما در اعتلای جامعه بسیار سنگین ، مهم و عمیق است که باید گفت هیچ کس در هیچ جایگاهی قادر به تقدیر از معلمین نیست.
وی ادامه داد : همانگونه که اطلاع دارید ما ۳۶ هزار دانش آموز شهید و بیش از ۴ هزار شهید معلم در جنگ داده ایم و الان بسیاری از شما از بازماندگان جنگ هستید پس باید به روح همه این شهدا پاسخ دهیم.
عزتخواه افزود : انتظار من از شما فرهنگیان این است که هر اقدامی را قانونی و در چهارچوب قانون انجام دهید . باید در استان اساس نامه بگیرید و به گونه ای عمل نشود که اعتراضات ، اقدام غیر قانونی محسوب شود که ما هم بتوانیم از شما حمایت کنیم.

دیدار تعدادی از فرهنگیان مطالبه گر رتبه بندی با مدیر کل آموزش و پرورش + تصاویر

وی ادامه داد : فرهنگیان معترض اعلام می کنند که اعتراضات ما صنفی است نه سیاسی اما برخی موارد مطرح می شود و این دیدگاه را زیر سوال می برد به عنوان مثال چرا اعتراض به اقدامات صندوق ذخیره فرهنگیان قبلا صورت نمی گرفت ؟! سند تحول در سال هزار و سیصد و نود اعلام شد اما آنهایی که ادعا می کنند اصلاح طلب و اصول گرا نیستید چرا در این ده سال سکوت کردند؟! این ها سوالاتی است که موافقان و مخالفان در فضای مجازی مطرح می کنند اما از نظر ما مطالبات قانونی فرهنگیان باید از طریق قانونی و با لحاظ شرایط کشور پیگیری شود .
عزتخواه ادامه داد : ما امروز در پیچ خطرناک تاریخی هستیم و موضوعات مختلفی وجود دارد که باید به عنوان قشر بافرهنگ و با بینش جامعه وظیفه خود در قبال کشور را به نحو احسن انجام دهیم .
مدیر کل آموزش و پرورش گفت : ما اعتقاد داریم که فرهنگیان در جهت حفظ نظام تلاش می کنند و همانطور که در دهه فجر برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب حضور داشتند اکنون هم مطالبه خود را پیگیر می کنند و این یعنی پویایی جامعه فرهنگی.
عزتخواه گفت : تا جایی که قانونی باشد و در توان من باشد حتما از فرهنگیان حمایت خواهم کرد ضمن اینکه مسیرهای بهتری که در شان فرهنگیان باشد را حتما پیگیری می کنم مثلا حتما شرایط دیدار نماینده های فرهنگیان با نمایندگان استان در مجلس در حضور خود را برنامه ریزی خواهم کرد که به صراحت حرف شما را بشنوند و پاسخگو باشند و مطالبات شما را مستقیما از زبان خود شما بشنوند و از مسئولین کشور پیگیری کنند .
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان گفت : از ادامه چنین جلساتی استقبال می کنم و همانگونه که گفتم شنیدن سخنان و برگزاری جلسات تعاملی می تواند مشکلات را به نحو مطلوبی مرتفع کند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
آفرین، حرکت قشنگی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
مطالبات فراموش نشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
بد نبود
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
جالب و زیبا بود
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
سلام احسنت به آقای بهامین مانند همیشه پر انرژی و مطالبه گر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار