امام جمعه دهدشت مجوز زیست محیطی احداث سد آبریز را یادآور شد و با قدردانی از همه کسانی که در به نتیجه رسیدن این طرح از سالیان گذشته تاکنون نقشی ایفا کردند، گفت: فعلا بنای ورود مصداقی به این قضیه ندارم اما ایجاد فضای رسانه‌ای برای مجوز فعلا زود بود کاش رسانه‌ای نمی‌شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ 11 February 2022

روز گذشته خبر خوشحال کننده مجوز زیست محیطی گرفتن سد آبریز از تعدادی رسانه با تیترهای حساسیت برانگیز منتشر شد که اقدامی بسیار نابجا و مشکوک بود ! چرا که روند پیگیری این سد هر وقت تیتر یک رسانه ها و یا فضای مجازی شده به مشکل برخورد کرده است !
ماجرای سد آبریز از زمان نمایندگان سابق و اسبق به شدت پیگیری شده بود و در برهه ای هم اعلام شد که اعتبار مسیر دسترسی آن تصویب شده است در حالی که معمولا اینگونه اقدامات خیلی علنی نمی شد و یا مانور روی ان داده نمی شد اما به ناگاه طی یکی دو سال گذشته حرکات مشکوکی در درون استان و خارج استان هم صدا تلاش کردند که ماجرای موافقان و مخالفان سد را علم کنند و نهایتا ان شد که نباید می شد ! حذف سد آبریز از بودجه 1401 ! بماند که برخی انتصابات مثلا حضور حاجی زاده که خود زاده استان خوزستان بود در معاونت عمرانی در حالی که اکنون با توجه به ضعف نماینده کهگیلویه در ابتدای ورود به مجلس ، نمایندگان مقتدر خوزستان عملا آبریز را به حاشیه برده بودند ، وی را مسئول پیگیری سد آبریز کرده بود !
هر گاه نمایندگان مخالف سد آبریز در خوزستان نیاز به جنجال رسانه ای در خصوص سد آبریز داشته اند ، جریانی مشخص در کهگیلویه این شرایط را با راه اندازی کمپین ها و جدل های بی مورد مخالفان و موافقان یا بیان دیدگاه های به اصطلاح متخصصان ، مهیا می کردند و در این مسیر کاملا نمایندگان خوزستانی مخالف سد آبریز را کمک می کردند !
اما با مشخص شدن سهل انگاری ها در حوزه دولتی ها و مجلسی های شهرستان های چهارگانه خصوصا پس از رفتن کلانتری استاندار سابق ، نماینده ولی فقیه ، ائمه جمعه استان و برخی رسانه ها که بر جزئیات اشراف داشتند به شدت شاکی این وضعیت شدند و نهایتا استاندار و نماینده کهگیلویه مجبور به توجه به درخواست ها شدند و مسیری را که قبلا در خصوص صدور مجوز رفته بود و با سهل انگاری ها عقیم مانده بود ، دوباره به جریان انداختند و روز چهارشنبه خبر موافقت دولت با صدور مجوز زیست محیطی سد آبریز اعلام شد .
گاف سد آبریز کار چه کسی بود؟
چهارشنبه شب خبر صدور مجوز سد آبریز برای برخی خبرنگاران که پیگیر موضوع سد آبریز بودند مشخص شد اما گفته شد به دلیل ایجاد حساسیت هایی که معمولا افراد مشکوک راه اندازی می کنند از مانور خبری روی ان پرهیز شود چرا که هر گاه مخالفان این سد از طریق منطقی کم می آورند یا سد در مسیر درست پیش می رود ، به جنجال های رسانه ای روی می آورند !  
در حالی که یک روز موضوع جلسه مربوط به سد آبریز در سکوت ماند اما به ناگاه فردای جلسه خبر با تیترهای درشت و مبالغه آمیز ، منتشر شد تا افراد موافق ، دلسوز و پیگیر احداث سد ، دوباره احساس خطر کنند و از این همه سنگ اندازی به ستوه آیند ! به گونه ای که امام جمعه کهگیلویه که از حامیان قدرتمند این سد بوده ، امروز این نارضایتی را در خطبه های نماز جمعه مطرح کند .
امام جمعه دهدشت مجوز زیست محیطی احداث سد آبریز را یادآور شد و با قدردانی از همه کسانی که در به نتیجه رسیدن این طرح از سالیان گذشته تاکنون نقشی ایفا کردند، گفت: فعلا بنای ورود مصداقی به این قضیه ندارم برای آبریز حرف برای گفتن زیاد دارم اما فعلا دو نکته عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: ایجاد فضای رسانه‌ای برای مجوز فعلا زود بود کاش رسانه‌ای نمی‌شد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه توصیه‌ای به برخی از رسانه‌های محلی داشت و گفت: چه خبر است می‌خواهید به کجا برسید چرا با جو تنش‌زا می‌خواهید دشمنی در شهرستان ایجاد کنید مسؤولان و مردم را به جان یکدیگر بیندازید.
و اما در حالی که قرار بود این موضوع خبری نشود ، باید پرسید چه کسی این گاف بزرگ را داد ؟
شکی نیست که استاندار اصلا اشرافی بر فضای استان ندارد چون تازه شروع کرده است ضمن اینکه در حوزه مدیریت خبر آنگونه که باید و شاید تخصصی وجود ندارد و در مواقع حساس لنگ می زند ! و اگر اینگونه نبود به خوبی می دانست که خبر صدور مجوز زیست محیطی سد آبریز که تنها دستاویز مخالفان بود ، نباید اینگونه بزرگ می شد ! البته با توجه به انتقاداتی که برخی بر استاندار مبنی بر وادادگی وی در مقابل نمایندگان وارد می دانند ، بر فرض درست بودن یعنی اینکه اعلام خبر با این تیتر مبالغه آمیز بر استاندار دیکته شده است یا اختیاری نداشته است!
در هر صورت اگر کار استاندار و اطرافیان وی بوده است نشانه ای از غیر حرفه ای بودن و نداشتن اشراف بر پیرامون است !
اما در خصوص نماینده کهگیلویه ، واقعیت این است که افراد زیادی معتقد هستند که عوامل مخالف درون استان و هماهنگ با نمایندگان مخالف خوزستان در خصوص سد آبریز از هواداران سید محمد موحد هستند که البته با دستاویز قرار دادن همین موضوع زیست محیطی و برخی هم با عنوان معارض ، عملا در زمین مخالفان بازی می کردند . اما نهایتا در جلسه روز چهارشنبه گفته می شود ،سید محمد موحد از هر حربه ای برای کمک به صدور مجوز زیست محیطی سد آبریز کوتاهی نکرده است تا اعلام کند سد آبریز یک نیاز و یک ضرورت است که خوشبختانه همکاری های استاندار ، نماینده کهگیلویه و دیگر مسئولان استانی حاضر در جلسه جواب داد و نتیجه به صدور مجوز ختم شد اما اعلام رسانه ای این موضوع باز هم آب به آسیاب مخالفان ریختن بود و باید شک کرد که این یک گاف بوده یا یک سناریوی تعریف شده ؟!
به هر جهت رسانه ای کردن صدور مجوز زیست محیطی سد آبریز یک گاف بزرگ بود چه از طرف استاندار بوده باشد چه از طرف نماینده کهگیلویه و شاید هم معاون عمرانی یا هر شخص دیگری از حاضرین در جلسه!!!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار