ورکشاپ یکروزه به همت واحد تجسمی حوزه هنری استان و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی وداد سرای عمومی انقلاب اسلامی استان برگزارگردید.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 01 February 2022


به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد؛ ورکشاپ یک روزه پوستر با موضوع خشونت ممنوع، محکومیت و انزجار از نزاع های دسته جمعی در استان و نه با اسلحه در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.
دراین برنامه تعداد 10تن ازهنرمندان وطراحان گرافیک استانی حضورداشتند که تلاش داشتند تا با پرداختن به ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی خصوصا خشونت وتعمیم آن درشکل گیری نزاع های دسته جمعی دراستان پرداخته وبا خلق اثردرحوزه پوستر به این معضلات بپردازند.
رئیس حوزه هنری استان هم در حاشیه این برنامه گفت: این مرکز با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و دادسرای عموی استان در راستای کمک به بهبود فضای زیست اجتماعی در استان و ترویج فرهنگ همدلی، تعاون و مهرورزی و تقبیح خشونت و درگیری اقدام به برگزاری برنامه های هنری در سطح شهر یاسوج کرده است.
شریف اسلامی اظهار داشت: در این راستا سه نمایش خیابانی با موضوع فضیلتهای فرهنگ عشایری و نفی سنتهای غلط بومی از جمله استفاده از اسلحه در مراسم شادی و عزا در سطح یاسوج طی دو هفته اجرا می شوند.
وی گفت: مردم استان ما همه خاطرات تلخی از استفاده نابجا از سلاح در برخی آیین های شادی و عزا دارند آنجا که بر اثر یک سهل انگاری یک مراسم شادی به عزا تبدیل شد و یا یک مراسم عزا به دو عزا و گاهی چند عزا بدل گردید.
وی افزود: همه اینها محصول سنت غلط استفاده از سلاح در مراسم عزا و عروسی و نگهداری اسلحه در خانه است و چه جانهایی که بر اثر این فرهنگ غلط از دست رفتند.
اسلامی تاکید کرد: قوه قهریه تنها راه حل رفع مشکلات و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی نیست و قطعا زبان هنر به دلیل ماندگاری و اثرگذاری بهترین راه برای درمان این زخمها و ترویج و تقویت فرهنگ همدلی و دوستی است.
گفتنی است آثارتولید شده این هنرمندان درروزهای آینده درمعرض دید عموم علاقمندان قرارخواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار