رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کشف بیش از ۸۵ درصد جرائم سایبری استان در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: از این نظر در کشور جزو استان‌های برتر و موفق به شمار می‌رویم.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 31 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سرهنگ «علی عباسی‌کسانی»  اظهار داشت: با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس فتا طی سال جاری ۱۶ باند کلاهبرداری در حوزه‌های متخلف شناسایی و منهدم شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کشف و عودت داده شد، افزود: این رقم در سال جاری و در ۱۰ ماه سپری شده از سال به حدود ۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

سرهنگ عباسی همچنین به فراوانی جرائم سایبری در استان اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری ۵۲ درصد جرائم را تشکیل می‌دهد، ضمن اینکه برداشت‌های غیرمجاز با ۱۲ درصد در رده دوم قرار دارد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: نشر اکاذیب و مزاحمت‌های اینترنتی هم در رده‌های سوم و چهارم جرائم سایبری در استان محسوب می‌شود.

گشتزنی ۲۴ ساعته پلیس فتا در فضای مجازی

وی در ادامه از حضور ۲۴ ساعته پلیس فتا در فضای مجازی و گشتزنی‌های کارشناسان آن خبر داد و گفت: در پی این اقدام بسیاری از قدرت‌نمایی‌های اراذل و اوباش و خرید و فروش اسلحه کشف و افراد زیادی هم دستگیر شده اند.

سرهنگ کسانی همچنین با اشاره به شناسایی بسیاری از کلاهبرداری‌ها در پی گشتزنی‌های ۲۴ ساعته، خاطرنشان کرد: اخیرا نیز به موضوع خرید و فروش اینترنتی مواد مخدر ورود پیدا کرده ایم تا فضا برای این افراد ناامن‌تر از قبل شود.

حضور نمایندگان پلیس فتا در شهرستان‌ها

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به گستردگی کار پلیس فتا و اینکه ۳۰ درصد کل جرائم سایبری استان در شهرستان‌ها رخ می‌دهد، افزود: با حمایت‌های فرمانده انتظامی استان توانستیم در همه شهرستان‌ها نیرو‌هایی مستقر کنیم.

وی گفت: حضور نیرو‌های پلیس فتا در شهرستان‌ها باعث جلوگیری از رفت و آمد شهروندان به مرکز استان و در نتیجه کاهش زمان رسیدگی به جرائم سایبری و کشف زودتر جرم‌های رخ داده شده است.

سرهنگ عباسی کسانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز پلیس فتا اشرافیت خوبی بر فضای مجازی دارد و اقدامات مقابله‌ای خوبی با مجرمان حوزه سایبری صورت گفته و خود آن‌ها نیز به این نتیجه رسیده اند که فعالیت آن‌ها تحت رصد و کنترل قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار