بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"کوتاهی وزارت نیرو در خصوص چاههای آب،فوت اولین زائر از استان یزد،ثبت میانگین ماهانه شش روز هوای آلوده در یزد وجستجوی ویژه برای یافتن قاری مشهور یزدی "رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 28 September 2015

کوتاهی وزارت نیرو در خصوص چاههای آب

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: بحث نظارت بر حفر چاه‌ها از سوی متصدیان مربوطه به درستی انجام نمی‌شود و در حال حاضر چند هزار چاه غیر مجاز در کشور وجود دارد.

"محمدرضا حبیبی" با تاکید بر اجرای قانون و نظارت صحیح بر روند حفر چاه در کشور، گفت: مشکل کم‌آبی و بحران‌های ناشی از این قضیه، یک نگرانی جدی و همه‌گیر است و در مورد وقایع پیرامون این مشکل و حفر چاه‌های غیر مجاز همچون سایر جرائم، قانون نگاه پیشگیرانه و جامعی دارد و این موضوع را بررسی کرده است.

وی تصریح کرد: در قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه های اجرایی آن که سه دهه از تصویب آن می‌گذرد، پیش‌بینی شده است که مامورین وزارت نیرو که ضابط قضایی هم محسوب می‌شوند می توانند درب چاه‌های غیرمجاز را مسدود و با اجازه دادستان، تجهیزات حفاری را توقیف و سپس مراتب را جهت تعقیب به دستگاه قضایی گزارش کنند.

رییس کل دادگستری با اشاره به ضرورت اجرای قانون در امر نظارت بر حفر چاه، گفت: بحث نظارت بر حفر چاه‌ها از سوی متصدیان مربوطه به درستی رخ نمی‌دهد چرا که در حال حاضر چند هزار چاه غیر مجاز در کشور داریم و دستگاه ها به وظیفه اولیه خود عمل نمی‌کنند.

فوت اولین زائر از استان یزد

فوت محمدرضا کارگر حاجی آبادی یکی از مفقودان حادثه منا از استان یزد به تایید مدیر کاروان وی رسیده و این موضوع به خانواده این مرحوم اطلاع داده شده است.

ثبت میانگین ماهانه شش روز هوای آلوده در یزد

"دامون سلیمانی زاده" رییس اداره نظارت و پایش محیط زیست اعلام کرد: میانگین روزهای آلوده استان یزد در شش ماهه گذشته، به شش روز در ماه رسیده است.

وی با بیان این که این میانگین شرایط خوبی را برای هوای استان نشان نمی‌دهد، اظهار کرد: ثبت 37 روز آلوده از 186 روز گذشته در یزد، در مقایسه با بعضی از کلان شهرها نگران‌کننده است.

سلیمانی‌زاده آلودگی هوا را چهارمین عامل مرگ و میر در دنیا دانست و ادامه داد: شش ماهه گذشته بدترین شش ماهه چند سال اخیر از نظر روزهای آلوده برای شهر یزد بوده است، به طوری که در ماه های فروردین، اردیبهشت و شهریور، هشت روز آلاینده داشته‌ایم و همچنین کیفیت هوا در ماه های خرداد، تیر و مرداد نیز به ترتیب هفت، شش و صفر روز آلوده بوده است که در بعضی روزها به شرایط هشدار و اضطرار هم رسیده است.

جستجوی ویژه برای یافتن قاری مشهور یزدی

معاون فرهنگی سازمان اوقاف استان یزدگفت: تیم ویژه ای ازسازمان اوقاف،با مراجعه به بیمارستان های عربستان در ریاض و دیگر شهرها به جستجوی حسن دانش و همراهانش پرداخته است.

محمود میرجلیلی با اشاره به اینکه هنوز اطلاعات جدیدی از وضعیت حسن دانش نداریم افزود: ازصبح دیروز،تیم ویژه ای از سازمان اوقاف، با مراجعه به بیمارستان های عربستان در ریاض و دیگر شهرها به جستجوی این عزیزان پرداخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار