ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی ، متهم را در محل سکونتش شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۰۲۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 04 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 13/10/1400 تقدیم حضورتان می گردد .


طنین انداز شدن ندای حاج قاسم از شبکه های رادیویی پلیس 
پخش ندای حاج قاسم در شب شهادتشان از طریق بی سیم کلیه یگان های انتظامی استان در ساعت پرواز عاشقانه و عروج عارفانه سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ساعت یک و 20 دقیقه بامداد روز سیزدهم دی ماه، ندای ماندگار سردار دلها، همزمان با زمان شهادت ایشان از طریق سیستم های رادیویی فرماندهی انتظامی استان مازندران پخش شد.
در این مراسم که از ساعت یک بامداد با مدیریت فرمانده انتظامی استان مازندران در معاونت عملیات و اتاق وضعیت مانیتورینگ به صورت برخط با حضور برخی از معاونین و روسای پلیس های تخصصی و به صورت ویدئو کنفرانسی با فرماندهان انتظامی شهرستان ها برگزار شد، سردار میرزایی در سخنانی به جانفشانی های سردار سلیمانی و خصوصیات اخلاقی آن شهید بزرگوار در پیروی از ولایت و دفاع از مظلومان و محرومان جهان اشاره کرد.
سردار میرزایی، تصریح کرد: خطر بزرگی که به واسطه تشکیل داعش، شیعیان و مسلمانان و حتی کل جهان را تهدید می کرد که با درایت مقام معظم رهبری و نبوغ نظامی حاج قاسم این خطر دفع شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در ادامه، گفت: معرفی خط مکتبی اسلام ناب محمدی(ص) و سیمای شیعه ولایی از طریق بروز رفتارهای مخلصانه در برخورد با همکاران نظامی و مردم عادی توسط سردار سلیمانی منجر به معرفی خودجوش مکتب رفتاری با نام مکتب سلیمانی در دنیا شده است.
سردار میرزایی با بیان این که مرام، معرفت و مردانگی سردار در مواجهه با دشمنان و حتی کسانی که در پی به شهادت رساندن او بودند در موقعیت های مختلف تا جایی که دشمنان قسم خورده او نیز با احترام از او یاد می کردند بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار و معرفی وی به نسل آینده برای جلوگیری از هرگونه تحریف توسط دشمنان تاکید کرد.
در ادامه این مراسم و در ساعت پرواز عاشقانه و عروج عارفانه سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و فرماندهی معظم کل قوا و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  ندای جاودانه سردار سلیمانی با عنوان «گر که ریزد خون من آن دوست رو / پای کوبان جان بر افشانم بر او / رقص جولان بر سر میدان کنند / رقص اندر خون خود، مردان کنند / چون جهند از دست خود، دستی زنند / چون رهند از نقص خود رقصی کنند» طنین بخش فضای رادیویی فرماندهی انتظامی استان مازندران شد .

------------------------------------------------------

قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان سیمرغ به دام افتاد 
فرمانده انتظامی سیمرغ از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 10 کیلو گرم حشیش خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ حسین اسدی در تشریح این خبر بیان داشت : در پي دريافت خبري مبني بر فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی ، متهم را در محل سکونتش شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ ، خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهم بالغ بر 10 کیلو گرم حشیش کشف شد.
سرهنگ اسدی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در صورت شناسایی عاملان سود جوی مواد مخدر و مشاهده هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

------------------------------------------------------

جمع آوری معتادان متجاهر در گلوگاه 
فرمانده انتظامي گلوگاه از دستگیری 12 معتاد متجاهر در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "محمودکلوانی" در گفت‌ وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در راستاي مطالبه به حق شهروندان از پلیس و ارتقای احساس امنيت عمومی در بين شهروندان و به منظور پاکسازی مناطق آلوده و فضاهای عمومی، ، طرح جمع آوری معتادان متجاهر در سطح حوزه به مرحله اجراء گذاشته شد.
وي ادامه داد: در اجراي اين طرح 12 معتاد متجاهر و پرخطرکه دارای سابقه اعتیاد به مواد مخدر بودند از مناطق آلوده شهرستان جمع آوري و با هماهنگي مرجع قضائي تحويل كمپ ترك اعتياد شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه ضمن دستگیری 10خرده فروش از اقدامات دیگر این طرح در راستا ارائه گزارشات به موقع به مرکز فوريت هاي پليسي 110 خاطرنشان کرد: همکاري و مشاركت آحاد مردم با پليس باعث ارتقاء نظم اجتماعي در جامعه مي شود.

------------------------------------------------------

رانندگی در هوای بارانی و شرایط لغزنده جاده ها 
رئیس پلیس راه استان مازندران در یادداشتی به شهروندان و رانندگان در خصوص رانندگی در هوای بارانی و شرایط لغزنده جاده ها توصیه کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب اظهار داشت: باران همه ساله باعث ایجاد تصادفات مرگبار و جراحت های شدید در محور های مواصلاتی استان می شود.
تصادفات در شرایط بارانی سه علت اصلی دارد:
1- کاهش پایداری و اصطکاک تایر ها
شروع بارش باران خطرناک ترین وضعیت را برای جاده و خودرو به وجود می آورد، زیرا قطرات باران با گرد و خاک، سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه موجود در شکاف آسفالت ترکیب شده و سطح لغزنده ای را به وجود می آورد که ممکن است به چشم دیده نشود به همین دلیل اصطکاک خودرو با جاده کم شده و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می یابد و مسافت توقف نیز با توجه به لغزنده بودن افزایش می یابد.
2- کاهش دید راننده
در هنگام بارش باران رویت سایر اتومبیل ها برای راننده دشوار خواهد بود. به علت بخار کردن شیشه ها میدان دید کاهش می یابد.گرد و خاکی که در هوا موجود است با باران مخلوط شده و باعث کثیف شدن شیشه خودرو می گردد، همچنین آبی که در سطح جاده قرار دارد در اثر عبور خودروها بر روی شیشه اتومبیل های دیگر ریخته و این موضوع باعث افزایش کثیفی شیشه های اتومبیل و در نتیجه کاهش دید خواهد شد و پس از مدتی برف پاک کن ها هم کثیف شده و در نتیجه به خوبی نمی توانند شیشه ها را تمیز کند.
3- تاثیری که بر رفتار رانندگان می گذارد
درهنگام بارندگی دو دسته از رانندگان ریسک تصادفات را بالا می برند:
الف) رانندگانی که بیش از حد محتاط و ترسو هستند: این رانندگان سرعت خود را به صورت غیر معقول پایین می آورند که باعث کاهش سرعت کلی ترافیک شده و همچنین امکان امداد رسانی به موقع را نیز مختل می نمایند.
ب) رانندگان بی دقت و بی ملاحظه: این رانندگان به طور کامل به شرایط جوی اهمیتی نمی دهند و بی پروا رانندگی نموده و همین مورد سبب می شود که در صورت وقوع سانحه، نتیجه آن فاجعه گردد.
برای جلوگیری از وقوع حادثه ترافیکی در زمان بارندگی رانندگان محترم به خاطر داشته باشند، درهنگام شروع اولین باران به علت تشکیل لایه ای از روغن بر روی جاده که هنگام باران بر سطح جاده جاری شده باعث لغزش و سر خوردن خودرو می گردد، بنابراین با شروع بارش باران از سرعت خود کاسته و احتیاط بیشتری را لازمه کار خود قرار دهید.
* در هنگام بارندگی به علت کاهش دید، مشاهده خودرو های جلویی مشکل تر از زمانی است که هوا صاف و آفتابی است، بنابرین فاصله ایمن با خودرو جلویی را رعایت نمایید.
* از ترمز گیری ناگهانی پرهیز کنید. در صورت سر خوردن خودرو از ترمزگیری شدید خودداری کنید و فرمان را نچرخانید و تغییر مسیر ندهید. تنها سعی کنید که سرعت خود را کاهش داده و فرمان را در مسیر مستقیم نگاه دارید.
* بخار شیشه ها را با استفاده از گرم کن شیشه ها از بین ببرید. استفاده از بخاری در این شرایط سودی نخواهد داشت .استفاده از تهویه داخل اتاق به از بین رفتن بخار شیشه ها کمک می کند.
* سعی کنید از نقاطی که آب در آن جا تجمع کرده دوری کنید. از لاین های میانی حرکت کنید.
* در پیچ ها از سرعت خودرو بکاهید. در کم کردن سرعت از ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز یا فشار دادن آن به طور ناگهانی بپر هیزید.
* در سطوح لغزنده و هنگامی که سرعت خودرو زیاد است از تغییر دنده (از سبک به سنگین)خودداری کنید.

------------------------------------------------------

بهترین راهکار در مواجهه با تنش ها 
برای آنکه روزگارتان را بدون درگیری و تشدید سپری کنید بهترین راه ،کاهش استرس و داشتن برخوردی مناسب با آن است.... 
اگر به فکر دنیایی عاری از استرس هستید ،بهتر است این فکر را از سرتان بیرون کنید چون غیر ممکن است و اگر مایل اید استرس را از زندگی خودتان کاملا حذف کنید ،باز هم چندان میسر نیست و بهترین راه ،کاهش استرس و داشتن برخوردی مناسب با آن است.
برای آنکه روزگارتان را بدون درگیری و تشدید سپری کنید به این راهکارها توجه کنید.
-از کارها و مسایل کوچک شروع کنید.
خودتان را غرق تغییرات بزرگ نکنید ،به خصوص اگر چند تغییری تحول بزرگ هم زمان شوند ،شدیدا استرس زا می شوند در طول روز نمی توانید چند پروژه مهم را آماده کرده ،به کارهای بچه ها رسیدگی کنید و در فلان جلسه یا مراسم هم شرکت کنید.
-ارتباطات را فراموش نکنید.
عشق و دوستی را در زندگی خود بر همه چیز مقدم بدارید ، همان طور که برای مراجعه به پزشک وقت می گیرید ،برای دیدن دوستان و بستگان نیز زمانی را معین کنید و در هفته چند بار این کار را انجام دهید .
ارتباط با دوستان و بستگان ،به سلامت قلب وترشح هورمون کاهنده استرس (اکسی توسین)کمک می کند و شما را از انزوا خارج می سازد .توجه کنید که کناره گیری از دیگران و تنهایی ،خطرات بسیار زیادی برای سلامتی دارد که مهمترین آنها افزایش استرس و بروز افسردگی است.
-روی زمان حال تمرکز کنید.
به جای آنکه در گذشته سیر کنید و به فکر اشتباهات قبلی باشید به بهتر کردن شرایط فعلی فکر کنید و هر چه عاقل تر و متفکرانه تر در مورد حال عمل کنید ،کمتر دچار استرس می شوید .ضمنا به جای هدر دادن انرژی روی چند موضوع و کار ،روی یکی از مهم ترین و پر بهره ترین آنها متمرکز شوید.
-بنویسید.
راه اصلی کاهش استرس ،خلاصی از دست احساسات منفی است که نوشتن ،بهترین ر.وش برای این کار است .پس حین فشار و تنش ،عواطف منفی خود را روی کاغذ بنویسید و آنها را دور بیندازید.
-روی اخبارمختلف کنترل داشته باشید.
از اینکه از اخبار و وقایع ناراحت کننده بی خبر باشید ،خجالت نکشید نه اینکه بی تفاوت باشید چون بی تفاوتی به اندازه استرس و افسردگی روی روح و روان شما اثرات مخرب دارداما ضرورتی ندارد ،حتما در جریان ریز وقایع و حوادث ناگوار هم قرار بگیرید ،به خصوص اگر روز پرتنشی را گذارنده باشید.
اگر افرادی در اطراف شما دچار مشکل و ناراحتی هستند ،به آنها انرژی مثبت منتقل کنید و نسبت به حل و فصل مسایل آنها احساسی نبوده و راهکارهای ملموس و عملی پیشنهاد کنید.این شما هستید که قدرت کنترل زندگی تان را در دست دارید ،پس هر طور که لازم است از آن استفاده کنید.
-آرام راه بروید.
موقعی که استرس دارید ناخود اگاه محکم و با حرص راه می روید .اتفاقا سعی کنید در این شرایط آرام تر راه بروید چون خود راه رفتن آرام باعث رفع استرس می شود.
-از جملات مثبت در ذهنتان استفاده کنید.
چند جمله و عبارت را در ذهن داشته باشید تا موقع بروز استرس و تنش ،شما را دوباره به حالت عادی برگردانند ،جملاتی مثل (من قوی هستم)و یا (ذهن پویای من به من کمکم می آید)از جمله این موارد هستند که به شما روحیه می دهند.
-رفت و آمدهایتان را هم دوست داشته باشید.
رفت و آمد به محل کار و یامکان های دیگر،را تکراری و یکنواخت ندانید ،بلکه با گوش کردن به موسیقی ،مطالعه ،دعا،و یا سایر روش ها این فرصت را هم خوشایند کنید .وقتی در ترافیک گیر می کنید نفس عمیق کشیده وآرام باشید وگرنه تأثیر مخرب آن روی شما چند برابر می شود.
-قدر شناسی و سپاسگزاری را تمرین کنید.
داشتن استرس و حس سپاسگزاری همزمان با هم مشکل است،اما در این مورد تمرین کنید .پنج دقیقه در روز را به شکر گزاری از تمام نعمت هایی که خداوند به شما ارزانی داشته اختصاص دهید بهتر است از نفس کشیدن تان شروع کنید ،چون منبع همه لذت هاست.
نرگس رضازاده- مشاور ومددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار