دانستن بیشتر،زندگی بهتر-58
تابناک: مهم نيست چه مي‌خوانيد، فقط بخوانيد! بيشتر تحقيقات پژوهشگران نشان داده‌اند بهترين افزايش‌دهنده قدرت مغز، مطالعه و خواندن است. از روزنامه گرفته تا رمان، کتاب علمي و... خلاصه هر چه دستتان رسيد بخوانيد چون سوژه متن مهم نيست، کميت اهميت دارد!
کد خبر: ۱۰۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰ 27 September 2015
مهم نيست چه مي‌خوانيد، فقط بخوانيد! بيشتر تحقيقات پژوهشگران نشان داده‌اند بهترين افزايش‌دهنده قدرت مغز، مطالعه و خواندن است. از روزنامه گرفته تا رمان، کتاب علمي و... خلاصه هر چه دستتان رسيد بخوانيد چون سوژه متن مهم نيست، کميت اهميت دارد!

نويسنده کتاب «باهوش‌تر از آنچه فکر مي‌کنيد»، کلايو تامپسون معتقد است با انجام اين 9 کار مي‌توانيد با کمک تکنولوژي يا حتي بدون آن، قدرت تفکرتان را پرورش دهيد. امتحان کنيد!

9تکنيک حيرت انگيز براي تقويت مغز


1) ساعت‌هايي را آفلاين باشيد

گاهي اوقات بي‌خيال اينترنت شويد و بدون آن، زندگي کنيد. مثلا آخر هفته‌ها ايميل و همين‌طور پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي‌تان را بررسي نکنيد: از فيس‌بوک گرفته تا وايبر، واتس‌آپ، لاين و تلگرام! واقعا مجبور نيستيد هر بار آنلاين مي‌شويد، وقت خود را با بررسي شبکه‌هاي اجتماعي و انجام کارهاي بيهوده و وقت‌گير تلف کنيد. اينترنت پر از منابع آموزشي بزرگ است، از جمله دوره‌هاي آموزشي آنلاين، ويدئوهاي جذاب و کاربردي و ابزارهاي افزايش دامنه واژگان. به جاي تلف کردن وقت خود با موضوعات بي‌فايده، به تغذيه مفيد مغز خود بپردازيد و متناسب با فعاليت‌هاي اجتماعي‌تان، اطلاعاتتان را افزايش دهيد.

2) يادداشت برداريد

يادتان هست وقتي مدرسه مي‌رفتيد و شب‌هاي امتحان، به‌خصوص سالي که کنکور داشتيد، چقدر از درس‌هايتان يادداشت برمي‌داشتيد؟ حالا هم همان کار را انجام دهيد و اصلا لازم نيست يادداشت‌هايتان ادبي يا طولاني باشد! همان چند دقيقه‌اي که صرف نوشتن آموخته‌هاي آن روز مي‌کنيد، راهي مطمئن براي افزايش قدرت مغز است. کافي است يک يادداشت ??? کلمه‌اي از مطالبي که هر روز مي‌آموزيد، تهيه کنيد.

3) چه کارهايي انجام داده‌ايد؟

بخش عمده‌اي از هوشمندي با ميزان اعتماد به نفس و شادي شما مرتبط است؛ پس همين الان يک کاغذ برداريد و برخلاف هميشه که فهرستي از «کارهايي که مي‌خواهم انجام دهم» تهيه مي‌کرديد، اين بار آمار «کارهايي که انجام داده‌ام» را بگيريد تا هم اعتماد به‌نفستان افزايش يابد و هم خوشحال و شاد شويد!

4)حروف متقاطع يا سودوکو؟!

تفاوتي نمي‌کند! همه بازي‌هاي ذهني و جدول‌ها علاوه بر سرگرم کردن شما، مي‌توانند با درگير کردن مغز، روشي مفرح و موثر براي تربيت و فعال کردن مغز باشند. مدتي اين روش را امتحان کنيد تا ببينيد سرعت پردازش مغزتان چقدر افزايش مي‌يابد.

5) پسر نوح با بدان بنشست ...

اگر مي‌خواهيد باهوش‌تر شويد، بايد دوستان باهوش داشته باشيد. شايد اوايل اين ارتباط‌ها اعتماد به نفستان کمي خدشه‌دار شود اما يادتان باشد رفت و آمد با کساني که باهوش‌تر از شما هستند، يکي از سريع‌ترين راه‌هاي يادگيري است. دور و برتان را پر کنيد از آدم‌هاي باهوش و سعي کنيد علاوه بر حفظ فروتني خود، هميشه تشنه دانستن باشيد و از آنها چيزي ياد بگيريد.

6) او يار مهربان است!

مهم نيست چه مي‌خوانيد، فقط بخوانيد! بيشتر تحقيقات پژوهشگران نشان داده‌اند بهترين افزايش‌دهنده قدرت مغز، مطالعه و خواندن است. از روزنامه گرفته تا رمان، کتاب علمي و... خلاصه هر چه دستتان رسيد بخوانيد چون سوژه متن مهم نيست، کميت اهميت دارد!

7) مطمئنيد ياد گرفته‌ايد؟

اينشتين گفته: «اگر نمي‌توانيد چيزي را براي ديگران به راحتي توضيح دهيد، به اين دليل است که آن را به اندازه کافي درک نکرده‌ايد». پس هر موضوعي را که ياد گرفتيد، سعي کنيد براي ديگران تعريف کنيد و اطلاعاتتان را در اختيار بقيه بگذاريد تا با تکرارشان، هم در ذهنتان ماندگار شوند و هم مطمئن شويد که مطلب را تمام و کمال گرفته‌ايد.

8) هميشه در چارچوب حرکت نکنيد!

استيو جابز جوان پس از ترک تحصيل، زمان بيکاري زيادي داشت که از آن براي يادگيري خوشنويسي استفاده کرد. در آن زمان خوشنويسي براي او بي‌ربط به نظر مي‌رسيد، اما مهارت‌هاي طراحي که او ياد گرفته بود، بعدها به مکينتاش راه يافت. شما هرگز نمي‌دانيد در آينده چه چيزي مفيد است. فقط کافي است سعي کنيد چيز جديدي ياد بگيريد و منتظر بمانيد تا فرصت استفاده از آن به دستتان بيايد. خواهيد ديد همين دانسته‌هاي در ظاهر بي‌ربط چطور با جنبه‌هاي مهم زندگي‌تان ارتباط برقرار مي‌کنند! پس، از امتحان کردن مهارت‌هاي بي‌ربط با امروزتان نترسيد.

9) يک زبان جديد لطفا!

سرعت يادگيري مهم نيست؛ کافي است به هر طريقي که شده؛ سفر به کشورهاي خارجي يا شرکت در کلاس‌هاي آموزش زبان يا حتي استفاده از خودآموز‌ها و دوره‌هاي مجازي آموزش زبان اين کار را شروع کنيد. فقط سعي کنيد کارتان را زودتر شروع و مداوم آن را دنبال کنيد تا مغزتان فعال و پويا بماند.

هفته نامه زندگی مثبت
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار