بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"قاری مشهور یزدی در لیست مفقودی ها،نماینده یزد:کمیته حقیقت‌یاب مجلس تشکیل می‌شود،آمار بالای مدارس فرسوده و غیرمقاوم در یزدوکشف ۳۰ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در یزد "رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 25 September 2015
قاری مشهور یزدی در لیست مفقودی ها
آخرین خبرها از مکه مکرمه از مفقود شدن سه تن از زایران یزدی حکایت دارد.
مدیرکل امنیتی استاندار ی یزد گفت: دو نفر از زایران بیت الله الحرام از استان یزد در حادثه دیروز مکه مفقود شده اند و تلاش ها برای یافتن نشانی از این دو مفقود ادامه دارد.
ترحمی افزود : استاد حسن دانش ,قاری بین المللی قران از استان یزد هم که از خارج از استان یزد به مکه مکرمه اعزام شده در لیست مفقودی ها قرار دارد و هنوز اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست.
در حادثه دیروز منا صد وسی ویک زایر ایرانی جان باختند سیصد وشصت حاجی نیز مفقود شده اند .
نماینده یزد:کمیته حقیقت‌یاب مجلس تشکیل می‌شود

نماینده یزد با بیان اینکه این کمیسیون در جلسه هفته آینده خود فاجعه منا را مورد بررسی قرار می ‌دهد، گفت که در همین رابطه کمیته حقیقت‌یاب در کمیسیون تشکیل خواهد شد.
محمدصالح جوکاراظهار کرد: بر اساس شواهد و اعلام مسئولین وزارت امور خارجه و سازمان حج کشورمان علت اصلی بروز فاجعه منا بی‌تدبیری عوامل امنیتی رژیم سعودی بوده در حالی که اگر مدیریت کار به درستی انجام می‌شد با این فاجعه انسانی روبرو نبودیم.

وی با بیان اینکه مناسک حج بزرگترین اجتماع مسلمانان در دنیاست، افزود: حادثه اولی که امسال در مناسک حج رخ داد سقوط جرثقیل بود که نشان از قصور، کوتاهی و ضعف مدیریت بود و حادثه دوم نیز در منا رخ داد و علت آن بسته شدن دو مسیر رفت و آمد حجاج به سمت رمی جمرات بود (یا به این دلیل که ولیعهد برای رمی جمرات رفته و یا به هر دلیل دیگر) که آن هم ناشی از سوءمدیریت بوده است.

آمار بالای مدارس فرسوده و غیرمقاوم در یزد

آمار حکایت از نیاز یک سوم فضاهای آموزشی کشور به مقاوم‌سازی دارد و این نیاز در استانی مانند یزد که مدارس آن در بافت تاریخی قرار دارد، ضرورت بیشتری می‌یابد.
بیشترین آمار مدارس فرسوده و غیراستاندارد استان در ناحیه تاریخی و بافت فرسوده قرار دارد و ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی این مدارس بسیار لازم و ضروری است؛ هر چند مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معتقد هستند که مقاوم‌سازی حتی برای برخی از مدارس فرسوده، فایده‌ای ندارد و این مدارس با مقاوم‌سازی نیز تخریب می‌شوند.معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان با بیان این‌که مقاوم‌سازی مدارس از اقدامات مهم برای حفظ امنیت جان دانش‌آموزان است، گفت: اعتبارات این اداره کل برای مقاوم‌سازی 3 هزار کلاس درس ناکافی است و این در حالی است که بیشترین تعداد مدارس استان، فرسوده و غیرمقاوم هستند. «علی‌اصغر کرمی» افزود: مقاوم‌سازی مدارس استان در کنار اعتبار برای مقاوم‌سازی به همکاری و همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ارائه طرح، ایده و نقشه راه نیاز دارند.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه جامع وزارت آموزش و پرورش 927 کلاس درس استان، نیازمند تخریب و بازسازی شناسایی شده اما به دلیل کمبود اعتبار، تاکنون فقط 109‌کلاس درس، مقاوم‌سازی شده است. این مسئول با بیان این‌که همزمان با آغاز سال تحصیلی امسال، 28 کلاس در قالب 4 طرح مقاوم‌سازی، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: بیشترین تعداد مدارس فرسود استان در ناحیه 2 آموزش و پرورش یزد قرار دارد.

کشف ۳۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی

رئیس پلیس آگاهی استان یزد از کشف ۳۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق و توقیف یکدستگاه تریلی نفتکش خبر داد.سرهنگ "علیرضا خالقی" گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، روز گذشته در محور "کنارگذر" شهر یزد در بازرسی از یکدستگاه تریلی "اسکانیا" 30 هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق فاقد مجوز شرکت نفت را کشف کردند.

وی با بیان اینکه این خودرو از "اصفهان" محموله خود را بارگیری کرده و عازم جنوب کشور بود تصریح کرد: راننده این خودرو با بیان اینکه محموله تریلی، قیر می باشد سعی در فریب ماموران پلیس را داشت که با درایت و تیزهوشی عوامل پلیس، 30 هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف شد.

خالقی ارزش برآورد شده این محموله قاچاق را بیش از 300 میلیون ریال بیان کرد و یادآور شد: خودرو به همراه محموله کشف شده تحویل شرکت نفت شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار