رییس امور بهسازی و امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات خشکسالی ماده ۱۰ و۱۲ با کارمزد چهار درصد میان عشایر این استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 31 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مهدی خانی اظهار داشت: این تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت پنج ساله و با هدف کاهش اثرات خشکسالی میان عشایر خسارت دیده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از این تسهیلات بهره مند شدند اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی ها، عشایر در تامین علوفه و نهاده های دامی با مشکل روبه رو هستند از این رو تلاش داریم تا این قشر حمایت شوند.

وی افزود: گرانی و افزایش قیمت آذوقه سبب شده تا دامداران در تغذیه دستی دام با کمبود اعتبار مواجه باشند از این رو پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از عشایر در دستور کار است تا بخشی از نقدینگی در خرید علوفه و نهاده های دامی تامین شود.

خانی گفت: در این مدت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات خشکسالی ماده ۱۰ و۱۲ خشکسالی بین صندوق های خرد زنان عشایری توزیع شده است که این میزان در پنج صندوق زنان عشایر توزیع و برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت و جذب چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات خشکسالی ماده ۱۰ و۱۲ از  برنامه های سال ۹۹ است که در نیمه اول امسال محقق شده است.

وی پرداخت ۹۰ میلیارد و۹۱۰  میلیون  ریال تسهیلات  صندوق توسعه ملی را از دیگر اقدامات حمایتی از عشایر استان در سال جاری عنوان کرد و افزود: این تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت یکساله در اختیار این قشر قرار گرفته است.

رییس امور بهسازی و امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی اظهار داشت: در این زمینه با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار