گزیده خطبه‌های نماز جمعه اصفهان:
تابناک:سال گذشته 25 میلیون زائر حرم ثارالله در کم‌خطرترین حالت به سمت کربلابا پای پیاده حرکت کردند و یک قطره‌خون از بینی کسی نچکید، اما عربستان سعودی در کمال بی مسئولیتی توان اداره 2 میلیون حاجی را هم ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 25 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، محکوم کردن جنایات آل سعود به ویژه بی تدبیری دولت عربستان سعودی در اداره کردن حج امسال و وقوع حادثه روز گذشته منا محور سخنان این هفته خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان به امامت حجت الاسلام میردامادی بود.

خبرگزاری های، فارس، مهر، ایسنا و ایرنا به پوشش خبری خطبه های نماز جمعه اصفهان پرداخته اند که گزیده ای از بیانات امام جمعه موقت اصفهان به نقل از این رسانه ها در ذیل می آید:

* حجت الاسلام میردامادی گفت: آیا کشتن عامدانه حجاج ضعیف الرحمان در منا و در زمان رمی جمرات را می توان نشانه ایمان آل سعود دانست؟ آیا صِرف ساختن مسجد الحرام و تلاش بی دقت در تحکیم زیر ساخت های خانه خدا نشانه ایمان واقعی رژیم ننگین آل سعود است؟ چرا باید در روز عید سعید قربان که چشم میلیون ها خانواده به بازگشت عزت آفرین حاجیان دوخته شده به ناگاه خبر درگذشت زائران خانه خدا به گوش عزیزان آنها در اقصی نقاط جهان از جمله ایران اسلامی برسد؟

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لزوم رعایت نظم در صفوف حاجیان بیت الله الحرام در زمان ادای رمی جمرات گفت: هزاران هزار حاجی زیر آفتاب سوزان با لبان تشنه قربانی خودخواهی شاهزاده ای شدند که برای فخر فروشی با صدها ماشین اختصاصی پشتیبان از یکی از مسیرهای منا در حرکت بود؛ وای بر نمازگزارانی که خدا را نمی شناسند، وای بر خائنینی که با ظلم و تجاوز از یاد خدا غافل مانده اند و از روی تعمد و بی تدبیری توان اداره مراسم سالیانه حج را ندارند.

میردامادی با بیان اینکه خداوند ریشه آل سعود را بکند به پیام دیروز مقام معظم رهبری در خصوص فاجعه منا اشاره کرد و ادامه داد: رهبری رژیم آل سعود را محکوم و مسئول حادثه خون بار دیروز منا دانسته اند؛ آل سعود اگر توان اداره و برگزاری مناسک حج را ندارد بهتر است گم شود و زمام امور را به دولت ها و ملت های مسلمانی واگذار کند که با توان و همت والا و تخصص و مدیریت عالی می توانند امنیت مالی و جانی زائران بیت الله الحرام را تامین کنند.

وی به برگزاری موفق و بی خطر مراسم اربعین حسینی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: سال گذشته 25 میلیون زائر حرم ثارالله در کم خطرترین حالت ممکن به سمت کربلای معلی با پای پیاده حرکت کردند و حتی یک قطره خون از بینی کسی نچکید، اما عربستان سعودی در کمال بی مسئولیتی و بی تدبیری توان اداره حتی 2 میلیون حاجی بیت الله الحرام را هم ندارد.

* میردامادی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره داشت و گفت: این فریضه الهی در حال حاضر به یکی از مظلوم‌ترین فرایض تبدیل شده است اما دولت اسلامی باید قوانین و اصول اسلامی را در جامعه اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه ترک گناه و استغفار راهکار خروج از مشکلات کنونی جامعه است، گفت: همه مشکلات امروز ما اعم از اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ناشی از بی توجهی به اصول اسلامی و قوانین آن است.

* وی خاطرنشان کرد: امروز هزاران اقتصاددان و فارغ‌التحصیل اقتصاد برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش می‌کنند ولی ما معتقدیم رمز نجات ایران از مشکلات اقتصادی ترک گناه و حذف معصیت از صحنه جامعه است، تا زمانی که فحش، بی‌بند و باری، رشوه، حرام‌خواری و ربا و ریاکاری در جامعه است، مشکلات گریبانگیر جامعه اسلامی ایران خواهد بود.

* امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اگر داعش یک روز اراده کند به طرف ایران بیاید قبل از رسیدن به مرزهای ایران تبدیل به خاکستر خواهد شد.

* وی با استناد به سخنان وزیر سابق اطلاعات در خصوص چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی در آسمان ایران گفت: در حالی که بالگردهای ایرانی در حال تلاش برای نشستن هواپیمای حامل رهبرسابق گروه جندالله در آسمان ایران بودند ما در محل وزارت خانه زیارت عاشورا می خواندیم و جالب است که امروز برخی کفار دست به انتشار شب نامه می زنند و قرائت زیارت عاشورا و اعتقادات شیعه را زیر سوال می برند.

میردامادی خطاب به نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری درخواست جانباز نخاعی از رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام ادامه داد: مطالبه وظیفه مردم و توجه وظیفه شما است؛ ملت ایران سال ها گرسنگی، تشنگی، محاصره و تحریم را تحمل کرده اند و اکنون تنها خواسته آنها عدم پذیرش ذلت در موضوع برجام است بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه همه دقت و توجه خود را به کار بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار