رئیس خانه نخبگان بسیج کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
رئیس خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه گفت: اجرای شفافیت مالی در قوای سه‌گانه کشور به ویژه قوه مقننه ضروری بوده و باید در این زمینه تعجیل شود.
کد خبر: ۹۹۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 29 September 2021

پیمان لطیفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به لزوم اجرای شفافیت مالی در سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه اظهار کرد: بر اساس سخنان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسئولین جمهوری اسلامی باید عملکرد خود را به طور واضح در اختیار مردم قرار داده و این معنای شفافیت است.

وی یکی از بهترین راه‌های مبارزه با فساد را شفافیت دانست و افزود: شفافیت سبب روشن شدن عملکردها و انتشار اطلاعات شده و این امر موجب از بین رفتن زمینه‌های ایجاد فساد می‌شود.

رئیس خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه تصریح کرد: مطالبه نخبگان جامعه در حال حاضر شفافیت در تمامی عرصه‌ها به ویژه شفافیت مالی بوده و این مطالبه از اولویت‌های ویژه‌ای برخوردار است، اما عدم وجود سرعت عمل قوای سه گانه به ویژه قوه مقننه در این راستا جای بحث دارد.

لطیفی ادامه داد: با شفافیت مالی و مدیریت الکترونیکی منابع گام‌های سریع و موثری را می‌توان برای اقتصاد بدون نفت برداشت، با فراهم‌سازی این فرایند جرائم متعددی از جمله اختلاس و فرار مالیاتی از بین رفته یا در صورت بروز به راحتی قابل ردیابی است.

وی با اشاره به سفر قاضی‌زاده هاشمی به استان کرمانشاه در ماه‌های گذشته گفت: مطالبات نخبگان از وی به عنوان معاون پارلمانی شفافیت مالی و مدیریت هوشمند مالی با ارائه الگو خانه نخبگان بسیج این استان بوده و نخبگان خواستار اجرای آن در سراسر ایران بر پایه ساختار موجود در کشور شدند.

رئیس خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه افزود: اعضای خانه نخبگان بسیج این استان فرم‌های خوداظهاری را تکمیل و لیست اموال و دارایی خود را به صورت شفاف در بانک اطلاعاتی ذخیره کردند، در این راستا با صدور آی‌دی کارت تمام دارایی این افراد به صورت تجمیعی مشخص شده است.

لطیفی با اشاره به مطالبه از رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی از طریق مکاتبه و فضای توییتری برای تحقق شفافیت در بهارستان گفت: نخستین شفافیت مالی در قوه مجریه توسط وزیر اقتصاد کلید خورده که جای خوشحالی دارد.

وی افزود: زیرساخت صدور کارت‌های الکترونیکی برای مشخص شدن اموال و دارایی افراد به واسه اتصال کارت‌های عضو شبکه شتاب، امکان رصد تمامی خودروها با پلاک‌های جدید و شناسایی املاک غیر منقول با سند تک برگ وجود دارد.

به گفته لطیفی کارت ملی هوشمند قابلیت بارگذاری تمام اطلاعات مذکور را داشته و احتیاجی به استعلام، ارسال مدارک و اخذ کپی مدارک برای تشکیل پرونده در هیچ اداره‌ای نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار