معاون آبزی پروری شیلات استان از برداشت بیش از ۱۰۰۰ تن میگو از مزارع پرورش میگو مجتمع شهید صنعتی گواتر خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 28 September 2021

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، حمیدرضا نصیری معاون آبزی‌پروری شیلات استان ضمن اعلام خبر برداشت بیش از 1000تن میگو از مزارع پرورش میگو مجتمع پرورش میگو شهید صنعتی گواتر به تلاشهای صورت گرفته جهت فراهم آمدن شرایط برای تولید اشاره نمودند.

نصیری افزود: تلاش های کم نظیر و همت والای بهره برداران که در کنار آن حضور تیمی دامپزشکی، مرکز تحقیقات شیلات آبهای دور چابهار و اداره کل شیلات استان در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو به کارآمد شدن تلاش تولید کمک شایانی نموده است.

وی اظهار داشت: اقدامات عمرانی صورت گرفته در مجتمع گواتر مشتمل بر لایروبی های کانالهای آبرسان و زهکش های فرعی و اصلی در ارتقاء شرایط فنی و بهداشتی تولید و همچنین تسهیل در برداشت ها کمک شایانی نموده است و ان شاا.. با حمایت های مجموعه مدیریت استانی و ملی موضوعات زیر ساختی نظیر لایروبی ها و تکمیل خط انتقال برق، بازسازی جاده دسترسی، مدیریت سیلاب و... در ادامه نیز پیگیری و تکمیل خواهد شد و ضمن ارتقاء سطح فنی و بهداشتی تولید شرایط را برای حضور حداکثری بهره‌برداران میگو فراهم خواهد ساخت.

حمیدرضا نصیری بیان داشتند موضوعاتی نظیر:
مباحث بهداشتی و بیماری ها،دسترسی به مولد و بچه میگو با کیفیت،تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت و بموقع،بالا بودن هزینه های تولید، قیمت ارز،بازار آبزیان و... از جمله مسائل و چالش های صنعت آبزی پروری میگو می باشد.

نصیری در پایان افزود: برداشت میگو از مردادماه سال جاری شروع شده و سطح زیر کشت حدود ۶۴۰ هکتار می باشد. و هر کیلو میگو بطور متوسط حدود ۳.۵ تا ۴ دلار ارزش اقتصادی دارد. و همچنین و ارزش میگوی برداشت شده مجتمع گواتر بیش از ۳.۵ تا ۴ میلیون دلار برآورد می گردد. و به ازای هر هکتار سطح مفید فعال شده مزارع میگو بطور متوسط برای ۱ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود و با توجه به فعالیت حدود ۶۴۰ هکتار در سال جاری برای ۶۴۰ نفر اشتغال مستقیم فراهم گردید. و در سال جاری حدود ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم.

گفتنی است: آبزی پروری و بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۴ شهرستان زرآباد، کنارک،چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال را دارد و از مزیت های منطقه بوده که ان شاا... فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروز بهادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
اشتغال نیروی بومی استان سیستان و بلوچستان در سایت شهید صنعتی گواتر صفر نفر است.بدلیل عدم وجود امکانات اولیه اقامت و شرایط سخت طبیعت آنجا و نیز مهمتر پرداخت حقوق بسیار پایین تر از حداقل حقوق کارگری وزارت کار،در کل سایت پرورش میگوی گواتر فقط کارگر افغانی مشغول بکار است.بهتر است که مسؤولین تهران نشین در مورد این پروژه ها حقیقت را بدانند.خوب است که تابناک در قالب یک گزارش تحقیقی از وضعیت فعلی فعالیت و نیز اشتغال که از اهداف اصلی آن بوده ولی اکنون واقعیت آن متاسفانه بر خلاف مطالبی که در گزارشات دیده میشود،هست سایت پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر حقایق پروژه‌ای که با سرمایه‌گذاری کلان راه اندازی شده است تهیه و اطلاع رسانی کند.
متاسفانه این گزارش کاملا بر خلاف واقعیت فعالیت و اشتغال در گواتر است.
مدیر پایگاه سلام و تشکر از پیام شما
لطفا اطلاعات بیشتری در این خصوص بفرمایید تا خبر کار شود
چنانچه معذوریت دارید، تلفن‌تان را ذیل همین خبر درج کنید، با شما تماس میگیریم
اطلاعات شما محرمانه نزد تابناک محفوظ می‌ماند.

مدیرمسئول
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار