عیسی عباسی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:
تابناک-عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: سرویس دهی نامناسب جمع آوری زباله ها در برخی محلات و عدم ترمیم حفاری معابر اصلی و کوچه ها پس از گذشت چندین ماه از گلایه های فراوان گزارش شده توسط مردم به مسئولین حوزه خدمات شهری شهرداری است.
کد خبر: ۹۹۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 07 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، عیسی عباسی در نطق هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان داشت: توجه خودم و تمامی همکاران عزیزی که به واسطه لطف و اعتماد مردم ، توفیق نشستن بر صندلی شورای شهر نصیبمان شده است را به کلام حضرت علی علیه السلام در خصوص اهمیت تزکیه و مراقبت از نفس جلب می کنم که می فرمایند:" إنّ النَّفسَ لَأمّارَةٌ بالسُّوءِ و الفَحشاءِ ، فمَنِ ائتَمَنَها خانَتهُ ، و مَنِ استَنامَ إلَيها أهَلَكَتهُ ، و مَن رَضِيَ عَنها أورَدَتهُ شَرَّ المَوارِدِ"

"نفس همواره به بدی و زشت کاری فرمان می دهد.پس هر که به نفس خویش اعتماد کند نفس به او خیانت می ورزد و هر که به آن دل خوش کند نفس به او خیانت می ورزد و او را به هلاکت می افکند و هر که از آن خشنود شود، نفس او را به جایگاه های بد درآورد."

عیسی عباسی گفت: لذا بر اساس این کلام گهربار امیر المومنین علیه السلام باید مراقب هوای نفس خود در برابر کسب شهرت و اعطای عناوین و مسئولیت ها باشیم و خدای نکرده درگیر دنیا طلبی و حب مقام و منصب نشده ، وظیفه اصلی خود یعنی نوکری و خدمت به مردم که ولی نعمت اصلی ما هستند را همیشه بخاطر داشته باشیم ، جهت تحقق وعده های خود تلاش کنیم ، مراقب وسوسه های شیطان باشیم و راه ناصواب و اشتباه برخی از دوستانی که قبلا بر همین کرسی ها تکیه زده بودند و متاسفانه سرنوشت عزتمندانه ای برایشان در پایان رقم نخورد را در پیش نگیریم .

نائب رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه اظهار داشت: در خصوص نطق قبلی لازم میدانم از رسانه هایی که صادقانه مطالب عنوان شده توسط بنده را بدون داشتن هیچ چشم داشتی بصورت کامل انعکاس دادند ، خاضعانه تشکر و قدردانی کنم و باز هم از تمامی عزیزان اهل قلم علی الخصوص دوستانی که در چند سال اخیر بدلیل بیان شفاف مشکلات و نشر حقایق ، فشار و سختی های فراوانی را متحمل شدند ، تقاضای یاری و همکاری میکنم .

عباسی گفت: هفته گذشته برخی رسانه ها در خصوص موضوعات " لابی گری و تلاش های برخی مدیران سفارشی به یادگار مانده از جریان قبلی شهرداری برای بقای در قدرت و هیجان آنها در تعیین تکلیف صندلی ریاست" و همچنین " لزوم بررسی قراردادهای پیشین شهرداری توسط شورای جدید و اهمیت رفع شائبه های فراوان در این حوزه" نقدهای بسیار خوب و دلسوزانه ای در فضای مجازی منتشر کردند که ضمن توجه دادن همکاران محترم در شورا و شهردار منتخب به این مطالب ، از بیان شفاف و اثر بخش این عزیزان تشکر میکنم . 

وی بیان داشت:کارهای خوبی نسبت به تکریم همکاران محترم واحد غسالخانه ، تدفین و راننده های آمبولانس شاغل در آرامستان بندرعباس که در نطق قبلی عرض کردم در خط مقدم تقابل با بیماری کرونا قرار دارند ، با بازسازی محل استراحت این پرسنل زحمتکش صورت پذیرفت ، بنده ضمن تشکر از پیگیری های انجام شده ، این کارها را کافی ندانسته و باید رسیدگی های بیشتری در قدردانی از تلاش های مجاهدانه این عزیزان صورت پذیرد . 

این عضو شورای شهر تصریح کرد:از سرپرست محترم شهرداری هم مجددا تقاضا دارم به صورت جدی در موضوع یاری رساندن به شبکه بهداشت و درمان و کمک به سلامت جامعه ، برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و تمامی امکانات و ظرفیت های موجود را در کمک به سلامت مردم بکار بگیرند .

عباسی بیان داشت: در حوزه نیروی انسانی شهرداری به همکاران پرتلاش خود وعده پیگیری مشکلات شغلی، علی الخصوص ساماندهی در پرداخت حقوق ماهیانه آنها ، که یکی از دغدغه های اصلی این عزیزان است داده ام و موضوع را بصورت روزانه از سرپرست محترم شهرداری پیگیر هستم و تا زمان به روز شدن این مهم و اجرای عدالت در پرداخت ها ، تمامی تلاش خود را بکار خواهم بست .

وی گفت: متاسفانه برخی از پرسنل شهرداری در مراجعه به بنده نسبت به بی عدالتی در تغییر ناعادلانه و تبعیض آمیز قرارداد آنها از تامین نیرو به حجمی اعتراض بحقی داشتند . در مشاهده مصادیق متوجه شدم فردی که در شرایط سخت معیشتی سرپرست خانواده و دارای چند فرزند است نیروی حجمی معرفی شده و حقوق و مزایای کمتری دریافت میکند در حالی که یک دختر خانم و یا آقا پسر مجرد با همان ویژگی ها و سوابق شغلی ، به واسطه بهره مندی از رانت در لیست تامین نیرو قرار گرفته است. این موضوع اصلا عادلانه نیست . اینجانب ضمن تذکر جدی به مسئولین حوزه منابع انسانی ، از این بزرگواران می خواهم قبل از ورود اعضای شورا به موضوع ، دغدغه این عزیزان را پیگیری و مشکل آنها را هر چه سریعتر حل کنند .

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس در ادامه بیان داشت: تذکر بعدی بنده در خصوص رسیدگی فوری به گلایه های فراوان گزارش شده توسط مردم در سرویس دهی نامناسب جمع آوری زباله ها در برخی محلات و عدم ترمیم حفاری معابر اصلی و کوچه ها پس از گذشت چندین ماه به مسئولین حوزه خدمات شهری شهرداری است و از آنها می خواهم به سرعت و بصورت حضور میدانی مسئولین مربوطه در معابر و محلات شخصا پیگیر رفع این دغدغه های درست باشند . 

وی گفت:در موضوع رسیدگی به فساد و تخلف بنده معتقدم هیچ خط قرمزی نباید در برخورد با افراد خاطی وجود داشته باشد و حتی اگر مسئولی در مقابل مشاهده ظلم های روا شده بجای ایستادگی و مقابله ، مصالحه و همکاری ( با هر وابستگی به گروه های دارای مقام و ارزش در جامعه ) کرده باشد به مانند سایر افراد مورد تخلف، باید مورد بازخواست قرار گرفته و پاسخگوی سکوت و همکاری خود با مسببین ایجاد نگاه فعلی مردم و رسانه ها به شهرداری باشند .

وی افزود:در این خصوص همانگونه که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در دیدار با اعضای کابینه دولت جدید فرمودند ، وظیفه دستگاه های اجرایی نظارت دقیق ، پیشگیری و برخورد با تخلفات از درون آن تشکیلات ، قبل از کشانده شدن موضوع به دستگاه قضا و رسانه ای شدن آنها است . 

عباسی به مشکلات ساحل بندرعباس اشاره و خاطر نشان کرد:در خصوص پیگیری مشکلات ساحل بندرعباس که مطالبه قدیمی و همیشگی مردم است و همچنین بررسی معضل مهم پارکینگ قایق های صیادی ، با همراهی برادر عزیزم جناب مهندس نوبانی شهردار منتخب بندرعباس از امکانات و ظرفیت های بلوار ساحلی و بوستان های همجوار آن بصورت میدانی بازدیدی داشتیم و امیدوارم در آینده شاهد رسیدگی به این موضوع و تحولات جدیدی در این حوزه باشیم .

 وی در پایان تصریح داشت: با توجه به اینکه بعد از مطرح شدن موضوع لزوم تحقق شفافیت در شورا ، درخواست تشکیل کمیته ای جهت بررسی هزینه های انتخاباتی همکاران محترم و معرفی منابع تامین آن در نخستین گام به مردم ( که هر دوره مورد سوال و ابهام است) را داشتم ، بر خلاف حمایت های انجام شده توسط جمع کثیری از مردم و جریانات مطالبه گر، بنده از اصحاب رسانه تقاضا دارم در بحث لزوم پرداختن به این موضوع و یا عدم ضرورت پیگری و اهمیت آن ، دیدگاه و نظرات خود را بیان کنند .

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار