دهناد گفت: پیمانکار با جدیت در حال پیگیری این ایستگاه‌ها هستند و حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه‌ها است.
کد خبر: ۹۹۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 07 September 2021

به گزارش تابناک قم، سیدمحمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از پروژه مترو قم عنوان کرد: از ایستگاه شهید مطهری و سکو‌ها و روسازی این پروژه بازدید کرد؛ طبق برنامه ریزی انجام شده یک بخش خط اول قطار شهری قم تقریبا به طول ۶ کیلومتر از قلعه‌کامکار تا میدان مطهری و بخش دوم از میدان مطهری به سمت مسجد مقدس جمکران در حال اجرا بوده که تمرکز بر تکمیل بخش اول است.

دهناد با بیان اینکه دو ایستگاه میدان کشاورز و میدان مطهری در حال تکمیل است گفت: پیمانکار با جدیت در حال پیگیری آماده سازی این ایستگاه‌ها هستند و حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی احداث ایستگاه‌ها است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم با تاکید بر اینکه بیش از ۱۲۰ نفر تنها در بخش روسازی ریل در حال فعالیت برای تکمیل پروژه هستند افزود: یک بخش از روسازی به طور کامل ریل‌گذاری شده و تنها تقاطع‌ها باقی مانده و خط دوم نیز در حال تکمیل بوده و به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

دهناد بیان کرد: ایستگاه میدان مطهری سه ورودی در سه بخش میدان دارد که بخش زیادی از آن آماده و اجرایی شده و در سه طبقه شامل بلیط‌فروشی، سکو و تاسیسات آماده خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.

وی گفت: بالشتک‌های ارتجاعی استفاده شده بین ریل‌ها نیز از محصولات تولید داخل نصب شده که برای نخستین بار در کشور این اتفاق افتاده و وظیفه این متریال کاهش صدای خطوط است.

دهناد ابراز امیدواری کرد که با آماده شدن خط راه آهن هرچه سریع‌تر تست گرم پروژه انجام شده و با تامین ناوگان بهره‌برداری اولیه از آن صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برای فاز اول دو ایستگاه بازگشایی شده و چهار ایستگاه به صورت عبوری بوده و به مرور تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار