رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: ۳ بیمار مبتلا به بیماری قارچ سیاه "موکورمایکوزیس" شناسایی و در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بستری شدند.
کد خبر: ۹۹۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 05 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی خانی دخت با اشاره به اینکه شناسایی قارچ سیاه زنگ خطر جدی را برای بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، به صدا درآورده است، افزود: مبتلایان به دیابت و افرادی که دچار نقص و ضعف سیستم ایمنی هستند از اصلی‌ترین گروه‌های هدف درگیر شونده به بیماری قارچ سیاه می باشند و در افراد مبتلا به بیماری کرونا برای کاهش درگیری ریه داروهایی مانند کورتون با دُز بالا تجویز می‌شود که همین امر موجب تضعیف سیستم ایمنی و زمینه ایجاد این بیماری می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان بستری و هر سه مورد دارای بیماری زمینه ای دیابت و مبتلا به ویروس کرونا هستند و در حال گذراندن مراحل درمان می باشند.
وی با اشاره به اینکه عفونت قارچ سیاه در ۲ مرحله تایید می شود، گفت: افراد مشکوک به این بیماری پس از مراجعه به متخصص چشم و یا گوش و حلق و بینی و بررسی های لازم و ارجاع به اتاق عمل نمونه برداری شده و پس از انجام آزمایشات لازم، کشت نمونه و پی سی آر تشخیص داده می شوند.
وی تاکید کرد: درمان این بیماری ترکیبی از جراحی و استفاده از دارو‌های ضد قارچ است و درمان اصلی عفونت بیماری قارچ سیاه، استفاده از داروی "آمفوتیریسینB" می باشد اما به صورت کلی پاسخ به درمان در این بیماران در مجموع خوب نیست.
وی در ادامه افزود: بدون شک اولین قدم گرفتن شرح حال دقیق از بیمار است و علائم در بیماری "موکورمایکوزیس" ظاهری است و عفونت های قارچی در حفره بینی چشم و صورت رشد کرده و رویت می شود.
وی ادامه داد: در شرایط جدید بحران موج پنجم کووید و انتشار گونه دلتا، این بیماری افزایش ‌یافته و نیاز است با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت بهتر بیماری در بحران، بتوانیم سریع عمل کرده و خدمات را ارتقا بدهیم که این مهم نیازمند همکاری همگان و مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار