یکی از داوران چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم گفت: حضور متسابقین با تجربه در روزهای پایانی مسابقات بر سطح کیفیت این مسابقات اضافه می کند.
کد خبر: ۹۹۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 03 September 2021

به گزارش تابناک قم، خانم گل محمدی در حاشیه برگزاری بخش بانوان چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم با ارزیابی سطح کیفی این دوره از مسابقات اظهار کرد: این مسابقات از ابعاد مختلف قابل ارزیابی است که نقاط قوت و ضعف هایی وجود دارد که باید در کنار هم به آنها توجه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این دوره از مسابقات حضور متسابقین به صورت انفرادی و در زمان های تعیین شده به دلیل رعایت الزامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قابل توجه است، گفت: داوران نیز با رعایت فاصله مناسب و به صورت رخ به رخ با متسابقین برخورد دارند که برسطح کیفی مسابقه می افزاید.

داور بخش لحن چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم ادامه داد: کرونا و محدودیت ها روی متسابقین قرآنی نیز تاثیر بسزایی گذاشته است و شور و اشتیاقی که در زمان پیش از شیوع این ویروس منحوس در چهره شرکت کنندگان دیده می شد امسال وجود نداشت.

وی با یادآوری زمانی که همراه دیگر دوستانش به عنوان شرکت کننده در مسابقات قرآنی حضور پیدا می کرد، گفت: با قرائت صلوات های قرآنی و تواشیح های گوناگون به شکوه مسابقات کمک می کردیم و خودمان به همه متسابقین و داوران نشاط هدیه می دادیم اما اکنون به دلیل شرایط بوجود آمده این شور و اشتیاق وجود ندارد.

داور چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم همچنین با ارزیابی کیفی برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد: تجربه نشان داده است در حفظ پنج جزء معمولا متسابقین به دلیل کم تجربه بودن از سطح کیفی بالایی برخوردار نیستند اما هرچه به روزهای پایانی مسابقات نزدیک می شویم و متسابقین در رشته های حفظ ۱۰ تا ۳۰ جزء شرکت می کنند سطح کیفی شرکت کنندگان بالا می رود.

وی افزود: هرچه متسابقین با تجربه تر باشند با آمادگی بیشتر و سطح کیفیت بالاتری در مسابقات شرکت می کنند و این یک مسئله بسیار عادی در مسابقات به شمار می رود اما در مجموع می توان گفت که شیوع ویروس کرونا بر سطح کیفی مسابقات تاثیر گذاشته است.

گل محمدی به شرایط برگزاری مسابقات قرآن اشاره و بیان کرد: مسئولان برگزاری مسابقات تلاش کردند با حداکثر رعایت الزامات بهداشتی این برنامه برگزار شود که این مسئله به صورت واضح قابل مشاهده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار