مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: در مراسمی با حضور استاندار قم از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر استان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۹۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 01 September 2021

به‌گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: با حضور بهرام سرمست از کتاب هنرمندان موفق خوشه‌ انگشتر و زیورآلات‌سنتی قم رونمایی شد؛ در این کتاب زندگی‌نامه ۲۷ هنرمند خوشه انگشتر استان قم معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که هدف از انتشار این کتاب استفاده از تجارب و رمز موفقیت هنرمندان موفق و مطرح انگشترسازی استان است، ادامه داد: شهر قم به واسطه ۱۲۰۰ هنرمند تولید‌کننده انگشتر دست‌ساز، ظرفیت بالایی در این هنر – صنعت دارد.

ارجمندی با اشاره به ثبت شهر به عنوان شهر ملی انگشتر در سال ۱۳۹۹ افزود: این افتخار بدون تلاش بی‌وقفه هنرمندان انگشترساز در طی سالیان متمادی به دست نمی‌آید، به همین دلیل حفظ و انتقال تجارب پیشکسوتان و هنرمندان موفق این عرصه می‌تواند چراغ راه برای نسل‌های آینده باشد.

وی گفت: کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر با همکاری این اداره‌کل و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای برنامه‌های توسعه خوشه انگشتر، تهیه، تدوین و چاپ شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار