مسائل فنی و اجرایی دوره آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در يزد با حضور معاون مرکز ملی آمار بررسی شد.
کد خبر: ۹۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 22 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"محد حميد فخرالدين" معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در دیدار با "محمد صادق علی‌پور" معاون اقتصادی و محاسبات مرکز ملی آمار ایران که در محل سازمان مدیریت برگزار شد، با اشاره به اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در یزد، گفت: تمهیدات لازم برای اجرای صحیح این دوره آزمایشی اندیشیده شده است.

وي افزود: این دوره آزمایشی از چهار آبان تا چهار آذر ماه 1394 در یک حوزه شهری یزد برگزار خواهد شد و امید است كه مردم با ماموران مرکز آمار همکاری شایسته‌ای بعمل بیاورند.

فخرالدين همچنين اعلام كرد: برای نخستین بار از تبلت برای ثبت اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن بهره گرفته می‌شود.

وي با اشاره به این که این معاونت در زمینه بهنگام سازی نقشه‌های استان در رده الف استان‌های مرکز ملی آمار قرار دارد، بر همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای سرشماری با این سازمان تاکید کرد.

معاون سازمان مدیریت، هدف مرکز آمار را از اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن، کنترل و پایش تجهیزات و مراحل اجرا برای کسب آمادگی بهتر در سرشماری سال آینده عنوان کرد.

در این دیدار که پرسنل معاونت آمار و اطلاعت سازمان هم حضور داشتند، درخصوص بهنگام سازی نقشه‌ها، حساب‌های منطقه‌ای، آلودگی آماری در جمع آوری آمار توسط دستگاه‌های مختلف و بررسی و بازبینی آمار دستگاه‌های اجرایی در سالنامه‌های آماری پنج سال گذشته، بحث و تبادل نظر شد.

ياداور مي‌شود؛ سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، به عنوان هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور، قرار است آبان ماه ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار