استاندار مرکزی ازبهره‌برداری از ۴۵۰ طرح اقتصادی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات همزمان با هفته دولت در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 26 August 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، سید «علی آقازاده» عصر روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت شهرستان اراک در جمع خبرنگاران، افزود: برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان و همچنین ۷۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی شده است.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح ها هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است یادآورشد: با وجود شرایط دشوار اقتصادی و حاکمیت تحریم‌ها، با تعامل و همکاری بخش دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این طرح‌ها در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.
وی طرح‌های هفته دولت در شهرستان اراک را ۱۱۹ فقره با سرمایه‌گذاری ۳۵۶میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: همزمان با هفته دولت همچنین سه طرح آموزشی و عمرانی در شهرستان اراک با مجموع زیربنای کل ۹۴۲ مترمربع و اعتبار ۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و خیرسازبه بهره‌برداری رسید.
وی افزود: این طرح‌های آموزشی شامل دبستان ۲ کلاسه حاج «علیمحمد شمس‌الهی» روستای چقا با زیربنای ۱۲۲ مترمربع. دیوارکشی ۱۲۱ مترطول و محوطه‌سازی ۸۴۱ مترمربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و خیران، سالن ورزشی شهیده «مریم رازی» با زیربنای کل ۴۱۲ مترمربع، دیوارکشی ۵۲ مترطول و محوطه سازی ۶۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و
همچنین مقاوم سازی دبستان پنج کلاسه ۲۱ رمضان روستای رباط میل با زیربنای کل ۴۰۸ مترمربع با اعتبار ۱۲ میلیارد از محل اعتبارات ملی و بنیاد برکت است.
وی، بهره‌برداری همزمان از ۲ طرح آبرسانی به پارک علم و فناوری استان مرکزی با اجرای خط انتقال یک‌هزار و ۶۰۰ متربا اعتبار چهار میلیارد ریال و طرح خط انتقال آبرسانی به روستای هزاوه با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های مهم شهرستان اراک اعلام کردکه ۴۳۸ خانواردر روستای هزاوه از مزایای آن برخوردار شدند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه ۱۸ طرح عمرانی مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان اراک با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال هم به بهره‌برداری رسید گفت: ۶ طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۲۱۰ هکتار و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و ۱۰ طرح مرمت قنات به طول پنج کیلومتر و با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی همچنین از بهره‌برداری از ۲ کانال آبیاری به طول یک‌هزار و ۴۰۰ متر و اعتبار سه میلیارد ریال و ۷۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان اراک خبرداد وافزود: این واحدهای مسکونی با مساحت۶۰ مترمربع در یک طبقه در مناطق روستایی شهرستان اراک به بهره برداری رسید و برای بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی ۱۰۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده که این میزان منابع مالی از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک های خیران تامین شده است.
استاندار مرکزی همچنین از بهره برداری از۹۲ طرح برق‌رسانی روستایی با مجموع اعتبار ۲۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند ز تبصره ۱۵ وزارت نیرو و اعتبارات تملک روستایی در اراک خبرداد.
افتتاح طرح جهادی اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی، طرح جهادی اصلاح روشنایی معابر، برق رسانی به روستای قشلاق نظرلو، ایجادفیدر جدید در پست ۶۳ کیلووات و همچنین نصب و تقویت ترانسفورماتور هوایی از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده شهرستان اراک بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار