مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: کاروانسرای خشکه‌رود زرندیه، کاروانسرای کهک دلیجان و خانه ضیایی میر پنج تفرش به منظور مرمت و نگهداری با حفظ کاربری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 25 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود:سرمایه‌گذاری در مرمت، احیاء، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری بناهای تاريخي کاروانسرای خشکه‌رود زرندیه، کاروانسرای کهک دلیجان و خانه ضیایی میرپنج در شهرستان تفرش در قالب قرارداد اجاره بلند مدت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: از كليـه اشخاص حقیقی و حقوقی ذيصلاح واجد شرايط و مجرب داراي تعیین صلاحیت معتبر و مرتبط دعوت به عمل می‌آید برای اطلاعات تکمیلی، دريافت اسناد مزایده و ارائه پيشنهادات به سایت chre.ir مراجعه کنند.
مرزبان گفت: با توجه به وجود بیش از ۲ هزار بنای شناسایی شده و ۸۹۰ بنای ثبتی در استان، ابنیه‌های نیازمند مرمت اضطراری در استان شناسایی و در دستور کار مرمت قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: به منظور حفظ و نگهداری از ابنیه‌های تاریخی، از ابتدای سال جاری سه بنای مهم استان همچون عمارت امیرمفخم خمین، کاروانسرای دولت آباد اراک و منزل میرزا حسن آشتیانی به بخش خصوصی واگذار شد که در این راستا و سرمایه‌گذار با حفظ کاربری در حال انجام مرمت هستند.
او با اشاره به اینکه پروسه جذب سرمایه‌گذار برای سایر بناهای تاریخی استان در حال پیگیری است افزود: در حال حاضر مجوزهای لازم برای واگذاری سه بنای تاریخی دیگر به بخش خصوصی با هماهنگی وزارتخانه متبوع دریافت شده و کاروانسرای خشکه رود زرندیه به مدت ۲۱ سال و کاروانسرای کهک دلیجان به مدت ۱۵ سال و خانه میر پنج ضیایی در شهرستان تفرش به مدت ۱۴ سال با کاربری اقامتی- پذیرایی- فرهنگی، از طریق مزایده واگذار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار