کد خبر: ۹۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 22 September 2015

به گزارش "تابنناک یزد"، آیت‌الله محمدی ری‌شهری در کتاب خاطرات خود از دو دهه سرپرستی حجاج بیت‌الله حرام، به یکی از تلخ‌ترین خاطرات خود در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد اشاره می‌کند، حادثه‌ای که به تعبیر مؤلف، نشان از بی‌اخلاقی و بی‌قانونی رییس‌جمهور سابق بود.

ری‌شهری درباره عزل یکی از مسؤولین سازمان حج آن هم در وسط مذاکرات با مقامات سعودی می‌نویسد: در آن سال (شهریور 85) قرار بود پس از برنامه‌های عمره، همراه آقای زرهانی رئیس سازمان حج، آقایان مهدوی و قاضی عسگر، سفری به کنیا و سودان داشته باشیم، اما هنگام خارج شدن از منزل آقای عَمری[1]، آقای زرهانی گفت: بهتر است آقای آخوندزاده طی تماسی با آقای صفارهرندی وزیر ارشاد، همراهی من با شما در سفر به کنیا و سودان را اطلاع دهد، چون ایشان پیغام داده است که من به تهران برگردم.

پرسیدم: چرا با این عجله خواستن شما برگردید؟ گفت: برای مراسم تودیع! گفتم منظورتان چیست؟ پاسخ داد: چون آقای خاکسار قهرودی برای ریاست جدید سازمان حج در نظر گرفته‌شده است، می‌خواهند زودتر مراسم تودیع و معارفه برگزار شود.

با شنیدن این خبر، واقعاً بهت‌زده شدم، زیرا اولاً اگر قرار به تغییر و تحول در سازمان حج بود، طبق قانون می‌بایست قبل از آن با من مشورت می‌شد و ثانیاً به فکر فرورفتم که دلیل این‌گونه برخورد غیراخلاقی چیست!... روز بعد آقای زرهانی با بیان اینکه کار تغییر ریاست سازمان به اتمام رسیده است، در پاسخ به سؤال من که چگونه چنین کاری شده است، گفت: حدود یک ساعت پیش، آقای نصیری (مسئول دفتر زرهانی در تهران) با من تماس گرفت و اطلاع داد که حکم آقای خاکسار قهرودی به‌عنوان ریاست جدید سازمان حج در مطبوعات چاپ شده است.

با شنیدن این مطلب به‌شدت متأثر شدم، چون گذشته از اینکه اساساً صدور حکم برای ریاست جدید سازمان بدون مشورت و هماهنگی با نماینده ولی فقیه قانونی نبود، هم‌زمان با مذاکره آقای زرهانی با مقامات سعودی در مورد مسائل مربوط به حج، حکم ریاست فرد دیگری در مطبوعات داخل کشور، چاپ شده بود.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار