معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: بسته‌های مرتبط با سوغاتی زیارتی شهر شیراز تا سال آینده آماده و ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 22 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:بهمن نامورمطلق در حاشیه آیین گشایش نخستین نمایشگاه "فارس در یک نگاه" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد سوغات زیارتی در مشهد مقدس طراحی شده که براساس آن از تمام استان‌ها درخواست کردیم بسته‌های سوغات زیارتی و گردشگری استان خود را تعریف کرده و برای این ستاد ارسال کنند.

وی با بیان اینکه 500 بسته سوغاتی زیارتی آماده و در مرحله اول به بازار زیارتی مشهد مقدس توزیع شد، افرود: با این اقدام بازار از دسته رفته سوغات زیارتی را به‌دست خواهیم آورد.

معاون صنایع دستی کشور برگزاری نمایشگاه "فارس در یک نگاه" را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست، ظرفیت‌های نهفته در اقصی نقاط استان را به نمایش می‌گذارد و برای گردشگران داخلی و خارجی جالب و دیدنی خواهد بود.

نامورمطلق ادامه داد: انتظار داریم در چنین نمایشگاه‌هایی شهرستان‌های مختلف استان کارهای اصیل‌تری در معرض دید عموم قرار دهند و محصولات ارائه شده به سمت معرفی نشانه‌های جغرافیایی، بومی و منطقه‌ای هر شهرستان برود.

معاون صنایع دستی اعتقاد دارد فارس مهمترین خاستگاه تنوع و تعدد آثار طبیعی، تاریخی و صنایع دستی است، اما در نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه صنایع دستی از این تنوع کاسته شده و شاهد یک همگرایی شدید هستیم.

وی با اشاره به تنوع محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان فارس تصریح کرد: می‌طلبد در هر شهرستان از استان فارس بازارچه‌های دائمی صنایع دستی راه‌اندازی شود.

نامورمطلق با بیان اینکه در حال حاضر 350 هزار هنرمند صنایع دستی در کشور شناسایی شده‌اند، افزود: 70 هزار نفر از این هنرمندان بیمه هستند و 35 هزار نفر نیز در انتظار بیمه به سر می‌برند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: دولت برای بیمه هنرمندان هر سال به 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون سیاسی و امنیتی فارس نیز با بیان اینکه این نمایشگاه معرف توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان است، گفت: در حال حاضر که فارس با کمبود آب و خشک سالی مواجه است و مهاجرت از روستاها و شهرها به کلانشهرها انجام می شود، بهترین گزینه برای رونق اقتصادی توسعه صنایع دستی است.

هادی پژوهش، بر لزوم احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی استان تاکید و اضافه کرد: فارس خاستگاه صنایع دستی است و معتقدیم باید این هنرهای بومی در استان احیاء و رونق بگیرد.

 نخستین نمایشگاه فارس در یک نگاه از 20 شهریور به مدت 10 در ارگ کریم خانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار