نورالدین فرزادی پور دو گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: به علت وضعیت بحرانی شهرستان از تردد دسته های عزاداری در سطح شهر جلوگیری به عمل می آید،عزاداران می توانند جهت شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا به هیئت جنب بقعه احمد ابن اسحاق مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۸۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 18 August 2021

نورالدین فرزادی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: کرونا یک تهدید جدی برای همه شهرستان های استان کرمانشاه است و همه ی ما به نحوی در تلاش هستیم تا وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

وی افزود: در شهرستان سرپل ذهاب یکی از بهانه های تجمع مردم عزاداری های این ایام خصوصا تاسوعا و عاشورا است، بیش از ۲٠ هیئت در این شهرستان مستقر است و محاسبه کردیم هر هیئتی با افراد سینه زن و عزادار و مداح و افرادی که هیئت را همراهی میکنند حدود ۱ هزار و۵٠٠ نفر میشوند و اگر این افراد تجمع کنند شرایطی پیش خواهد آمد که کل شهر در معرض خطر و آلودگی افراد کرونایی قرار خواهند گرفت.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: به همین جهت جلسه ای را با هیئت های مذهبی داشتیم و همه را متقاعد کردیم که روز تاسوعا و عاشورا دسته های عزاداری به خیابان نیایند زیرا در این شهرستان هوا گرم است و مردم به دلیل نوشیدن آب اقدام به درآوردن ماسک می کنند که ممکن است باعث انتقال ویروس کرونا شود، به همین جهت توافق کلی با هیئت ها، سازمان تبلیغات و ستاد کرونا بر این شد که روز تاسوعا و عاشورا هیچ هیئتی دایر نشود.

وی با تاکید براینکه فرصت عزاداری محرم نباید از دست برود،افزود: هیئت جنب بقعه احمدابن اسحاق در یک محوطه ۷ هزار مترمربعی که با فاصله های ۲ متر از یکدیگر نقطه گذاری شده فعال است که یک هیئت سینه زنی در این مکان استقرار یابد و این هیئت به عنوان نماد مردم شهرستان سرپل ذهاب برای عرض ارادت به امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان عزاداری کنند.

وی در خصوص امروز(تاسوعای حسینی) گفت: طبق برنامه ریزی همه افرادی که به هیئت آمدند را تب سنجی و از مجموع تعداد افرادی که تب سنجی شدند ۲۳ نفر تب بالا داشتند، این افراد تست فوری کرونا از آنها گرفته شد و از بین آنها ۳ نفر مشکوک به کرونا بودند که از ورود آنها به هیئت جلوگیری شد. تصمیم ستاد کرونای شهرستان بر این است با تمهیدات صورت گرفته ما مراسمی را نداشته باشیم که حتی یک فرد کرونایی در آن حضور داشته باشد.

فرزادی پور خاطر نشان کرد: تمامی افرادی که قصد ورود به هیئت را دارند،کنترل می شوندو بعد اطمینان از سلامتی آنها اجازه ورود به خواهند داشت و این راهکاری بود که با خرد جمعی به آن اجماع کرده و امیدواریم اجتماعات به حداقل ممکن رسیده و با یاری خدا و مشارکت مردم شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا که زندگی تمام مردم را تحت شعاع قرار داده است.

وی در خصوص منع تردد در این ایام متذکر شد: به طور مطلق تمام مرزهای عبوری را حتی برای افرادی که بیمار داشتند و مجبور بودند تردد داشته باشند بسته ایم و برگ عبور صادر نمیشود و کنترل های کلی در سراسر استان و کشور حاکم است در حد متعارف از طریق نیروی انتظامی کنترل میشود اما مردم باید همکاری کنند، تک تک مردم خود مقصر هستند اگر خلاف قانون عمل کنند و از راه های انحرافی تردد کنند، در مجموع به خاطر سلامتی خود و جامعه رعایت کنیم و یقینا سریع تر میتوانیم وضعیت کرونا را مدیریت و این اپیدمی را کنترل کنیم.

وی در پایان گفت: با تمام محدودیت های اعمال شده باز هم بر این باور هستیم که با یاری مردم می توانیم از این وضعیت خارج شویم،خانواده ها از دورهمی ها و مهمانی ها پرهیز کنندو تنها مردم باید بپذیرند که خطر جدی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار