قاسم پور گفت: با هدف مقابله با شیوع کرونا در موج پنجم و در پی اعلام تعطیلات ۶ روزه در شهرستان های استان فارس گشت های مشترک کنترل اماکن و اصناف با جدیت تمام در حال انجام است و با متخلفات برابر قانون برخورد می شود.
کد خبر: ۹۸۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 17 August 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (سه شنبه 26 مرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در استان فارس گفت: در شهرستان داراب اجرای برنامه گشت مشترک کنترل اماکن و اصناف و ... با حضور تیم های «رضویون» وضابطین قضایی سپاه و بازرسان شبکه بهداشت به انجام می رسد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: چهار واحد صنفی شامل مشاوره املاک، مصالح ساختمانی، خشکشویی و آرایشگاه مردانه به علت عدم رعايت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا در داراب پلمب شد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: در شهرستان نی ریز به دلیل وضعیت قرمز تردد بین شهری و استانی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و برگ تردد صادر نمی ‌شود، سفر با اتوبوس برون شهری به یک سوم کاهش یافته است و با هیئات نقض کننده دستورالعمل های بهداشتی برخورد می شود و نذورات محرم امسال باید به صورت کمک مومنانه باشد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ ها باید مردم را به رعایت دستورالعمل‌ ها در تاسوعا و عاشورا تشویق کنند و تفرجگاه ‌ها و پارک ‌ها و اماکن ورزشی تعطیل بوده و مراسم مذهبی فقط در فضای ‌باز مجاز به فعالیت هستند.

قاسمپور ادامه داد: جریمه ورود به شهرهای قرمز و نارنجی مبلغ ۲ میلیون تومان است و جریمه ‌های کرونایی بعد از ۳۰ روز 2 برابر حساب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در تعطیلات 6 روزه مقابله با کرونا در گراش بیان کرد: تمامی هیئات عزاداری و حسینیه ها در روز تاسوعا و عاشورا در این شهرستان تنها مجاز به برپایی مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ساعت 6 تا 9 صبح هستند و باید از برگزاری مراسم متمرکز خودداری شود.

قاسم پور افزود: مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا در گراش لغو شده و مراسم گهواره گردانی و دسته روی کتل و ذوالجناع با هدف جلوگیری از تجمع افراد ممنوع است و نذورات حسینی در ادامه کمک های مومنانه و مواسات و همدلی تا حد امکان باید انجام شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که هیئت یا حسینیه ای مایل به پخت و توزیع نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا باشد باید طبق دستورالعمل های بهداشتی و پس از اخذ مجوز معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اقدام به پخت و بسته بندی طعام کند و تنها با هماهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گراش مجاز به توزیع نذورات در منازل مجاز است و باید از توزیع طعام در مساجد، حسینیه ها و تکایا خودداری شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به وضعیت استهبان و اقدامات انجام شده در این شهرستان گفت: گشت ویژه مشترک بازرسی برای نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا و محدودیت های پیشگیری از کرونا از 25 مرداد آغاز شده و گشت مشترک بازرسی از اصناف با همکاری بازرسین بهداشت،اداره صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و بسیج اصناف در استهبان به انجام می رسد.

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح «شهید سلیمانی» در استهبان 41 بازیدید انجام شده و هشت مورد مجموعا شامل اخطار، تعطیلی و معرفی به مراجع قضایی شده اند و به 10 واحد صنفی تذکر و آموزش داده شده است.

قاسمپور اضافه کرد: در قیروکارزین نیز 66 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و 85 بازرسی از صنوف از روز گذشته به انجام رسیده و مجموعا 15 اخطار داده شده است.

وی اعلام کرد: در شهرستان سپیدان نیز از زمان اعلام این تعطیلات 6 روزه، 20 بازدید ازاماکن مذهبی و 500 بازدید از اصناف، 80 بازدید از ادارات، 30 بزدید از بخش حمل و نقل و ... انجام شده است.

معاون استاندار فارس افزود: ایست و بازرسی در محدوده «تنگ تیزآب» با حضور ادارات وعوامل بازدارنده دایر شده است و با خودروهای مختلف مطابق قانون این ایام برخورد و جریمه اعمال می شود.

وی اعلام کرد: همچنین یک آلاچیق واقع در بلوار «صنایع» شیراز در گشت مشترک با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شیراز وجانشین اماکن و رئیس بهداشت محیط مرکز بهداشت «شهدای انقلاب» با دستور قضایی پلمب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار