فرماندار سامان گفت: با تشدید کنترل ورودی‌های این شهرستان، میزان حضور و تعداد ورود مسافران در شهرستان به صفر رسیده است و اجازه ورود مسافر به سامان داده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 17 August 2021

کمال اکبریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به شیوع موج پنجم ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید ورود مسافر و گردشگر به شهرستان سامان ممنوع شد.

وی با اشاره به افزایش جریمه ورود خودروهای غیربومی به شهرستان سامان از ۱۰ میلیون ریال به ۲۰ میلیون ریال افزود: هم‌اینک چهار گروه از نیروهای انتظامی و پلیس‌راه با استقرار در تمامی مسیرهای اصلی ورودی به این شهرستان از ورود مسافران جلوگیری، آنان را به بازگشت توصیه و متخلفان را جریمه می‌کنند.

اکبریان تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی مکان‌های گردشگری، خانه‌های مسافر روستایی، باشگاه‌های رفتینگ و همه فعالیت‌های حوزه گردشگری شهرستان سامان تعطیل و پذیرش مسافر و گردشگر در آن‌ها ممنوع است.

وی یادآور شد: در بازدیدهای سرزده از ورودی‌ها و تعدادی از مکان‌های گردشگری، خانه‌های مسافر روستایی، باشگاه‌های رفتینگ، عملکرد نیروهای انتظامی، پلیس‌راه و سایر عوامل مرتبط با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در شهرستان سامان مطلوب ارزیابی شد.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

هم‌اینک تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری تکمیل شده و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۵ مردادماه ۱۷۵ هزار و ۸۱۷ تست پی. سی. آر. (PCR) کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته و براساس آن ۶۳ هزار و ۲۳۶ نفر مبتلای به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

با توجه به وضعیت بحرانی کشور در زمینه شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا وضع شد و بر این اساس تمامی اصناف، بانک‌ها و مشاغل دولتی به‌جز گروه‌های ضروری از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا روز شنبه ۳۰ مردادماه جاری تعطیل است.

حجم ترددهای ورودی به و خروجی از چهارمحال و بختیاری در ۲ روز ابتدایی این هفته و تا پیش از اجرای طرح منع تردد، روندی کاهشی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته و مجموع ترددهای ورودی به استان در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته به ۶۲ هزار مورد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵۷ درصد کاهش یافته است.

تعداد ترددهای خروجی از چهارمحال و بختیاری در این مدت ۶۳ هزار و ۴۵۵ مورد گزارش شد که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ مورد کاهش را نشان می‌دهد.

شهرستان گردشگری سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار