نماینده ولی فقیه در لرستان
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: یکی از راه‌های تقویت روح انسان، شرکت در جلسات عزاداری امام حسین (ع) است که موجب ارتقای فرهنگی و دینی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 14 August 2021

به گزارش تابناک لرستان حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی اظهار کرد: ماه محرم سبب تقویت ایمان و تقوا و جلسات آن موجب معرفت به معارف اسلامی و آشنایی با اعتقادات و احکام اسلامی می گردد و به معنای دیگر محبت و اطاعت را به ارمغان می آورد.

وی گفت: شکل و ترتیب خاص نشست های چهره به چهره و جلسات عزاداری که مردم، روحانیت، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در آن حضور دارند خاص مذهب شیعه است.

وی ادامه داد: مردم بانی و پشتیبان هیات های مذهبی هستند، روحانیون در راستای معرفت و بصیرت افزایی در هیات ها حضور دارند و مداحان و ذاکران با اشعار پر محتوا، این معارف را با جان و دل جوانان  و  شور و شعور و آگاهی را به همدیگر پیوند می دهند.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت جسم و روح بیان کرد: یکی از راه‌هایی که روح انسان را سلامت نگه می دارد جلسات عزاداری امام حسین (ع) است پس نمی شود این عزاداری ها را از عاشقان ابا عبدالله بگیریم چراکه روح تضعیف و در مقابل آسیب ها مغلوب می شود و از طرفی، انسانی که روحش درگیر جلسات عزاداری شود دچار رذائل اخلاقی نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی راه ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را در امر به معروف و نهی از منکر و گرامیداشت شعائر امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: حفظ دین در آخر الزمان دشوار و راه حفظ آن، توسل به حسین ابن علی(ع) است که پیر و جوان در مسیر راهپیمایی اربعین عاشقانه قدم می زنند.

وی اظهار کرد: امام حسین (ع) میان ۲ تکلیف ماندن در مدینه برای تبلیغ معارف اسلامی، دستگیری از فقرا و مستمندان و قیام مقابل ظلم و فساد حکومت قرار گرفت و با انتخاب درست، قیام عاشورا را برای همیشه ماندگار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار