مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: این بانک حمایت از کشاورزان و فعالان اقتصادی را مورد توجه قرار داده و در سالجاری چهار هزار و ۷۰۰ فقره اعتبارات تکلیفی به ارزش پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.
کد خبر: ۹۸۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 14 August 2021

داود رجبی افزود:عمده این اعتبارات در زمینه تسهیلات گلخانه ای ،احداث گلخانه جدید و تکمیل واحدهای نیمه تمام گلخانه ای پارس آباد و سامیان اردبیل می باشد.

وی اظهار کرد:برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی هم هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب یک هزار و ۳۱۵ فقره و ۱۶هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات هم از محل منابع داخلی بانک در قالب ۲۴ هزار و ۷۵۶ فقره به متقاضیان پرداخت شده است.

رجبی ادامه داد:در مجموع ۲۲هزار  میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی استان اردبیل پرداخت شده است که رقم قابل توجهی بوده و تحول بزرگی را در این بخش به لحاظ اشتغالزایی و رونق تولید در استان ایجاد کرده است.

وی  با بیان اینکه بانک کشاورزی از طرح‌های آبی استان هم حمایت کرده است، گفت:  ۲ هزار و ۱۳۰میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح پایاب سد گیوی از سوی بانک کشاورزی و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هم از سوی  شرکت اب منطقه ای پرداخت می شود.

رجبی گفت:مبلغ هزینه کرد کل پروژه سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و پیش بینی شده در صورت تکمیل این پروژه ۳هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می شود.
پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در اردبیل پرداخت شد

وی میزان معوقات بانک کشاورزی استان اردبیل را یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و گفت:دلیل اصلی این میزان معوقه تورم است ولی با این حال از عملکرد خود در این حوزه رضایت داریم.

 مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل یکی از رویکردهای بانک کشاورزی را در پرداخت تسهیلات و حمایت از طرح‌های اشتغالزا توجه جدی به مجتمع‌های گلخانه‌ای اعلام کرد و گفت: پیش از این به ازای هر متر مربع چهار میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های گلخانه‌ای پرداخت می‌شد که این رقم سه برابر افزایش یافته و به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: برای شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد که در یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار در حال اجراست، در فازهای مختلف پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی در حال انجام است.

رجبی تنوع کشت محصولات گلخانه‌ای را در استان یادآور شد و افزود: با تاکید استاندار اردبیل و حمایت بانک کشاورزی مجموعه‌های گلخانه‌ای استان می‌تواند در تأمین نیاز داخلی و حتی صادرات این محصول با برند مشخص اقدامات مناسبی را انجام دهد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: بانک کشاورزی با تمام توان تخصصی و دانش فنی در خدمت توسعه استان به ویژه صنعت کشاورزی است و در حد توان و بضاعت از فعالان این حوزه حمایت می‌کنیم.

وی به پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای فعالان این بخش اشاره کرد و گفت: هر چند در شرایط کرونا وضعیت پرداختی‌ها به نسبت سال‌های گذشته بیشتر بوده اما فرآیند کار در حوزه‌های اجرایی و طرح‌های توسعه‌ای شتاب مطلوبی نداشته و انتظار می‌رود با رفع ویروس  کرونا تسهیل و تسریع را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیر بانک کشاورزی استان اردبیل با اشاره به توسعه بیمه محصولات کشاورزی استان  افزود:از سال زراعی  ۹۹ تا کنون ، استان اردبیل بعنوان استان اول در این حوزه شناخته شده  بطوریکه ۸۲ هزار و ۱۲ فقره بیمه نامه در استان صادر شده است.

رجبی افزود:تا کنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار