مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اهدای بسته حمایتی ویژه دهه اول ماه محرم به بیش از ۵۰۰ هیات مذهبی این استان خبر داد و گفت: این بسته حمایتی که ارزش آن ۱۰ میلیون ریال است، در قالب طرح شمیم حسینی اهدا می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ 12 August 2021

حجت الاسلام و المسلمین روح اله سلیمانی فرد روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت که این طرح براساس تفاهم نامه امضا شده بین اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه بسته‌های حمایتی ویژه محرم هیات‌های مذهبی گلستان از محل عواید موقوفه‌های استان تهیه شده و از طریق آستان امامزاده عبدالله گرگان (ع) و یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در اختیار هیات‌های معرفی شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی، قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد، اقلام موجود در بسته حمایتی ویژه محرم هیات‌های مذهبی گلستان را شامل برنج، روغن نباتی، چای خشک و محصولات فرهنگی ذکر کرد و افزود: این استان بیش از پنج هزار موقوفه دارد که ۸۵ درصد آنها با نیت اطعام و عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین از اجرای طرح هرخانه یک حسینیه یا یک تکیه حسینی با هدف رعایت سلامت عزاداران حسینی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این طرح سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۰۱۱۴۱۷۱ فعال شده است تا در صورت درخواست مبلّغ و مداح از سوی خانواده‌ها، اعزام آنها به مراسم عزاداری در منازل با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ایلاغی از سوی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، فراهم می‌شود.

گفته می‌شود در استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی وجود دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار