فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: با بررسی‌ها و انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به دعانویسی، طالع‌بینی، فال‌گیری و رمالی کرده و با ارسال اشیاء و مهره‌های جادوگری اقدام به کلاهبرداری می‌کند.
کد خبر: ۹۸۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 13 August 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ مختار باویر افزود:  به دنبال وصول یک فقره پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی گفت:  با بررسی‌ها و انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به دعانویسی، طالع‌بینی، فال‌گیری و رمالی کرده و با ارسال اشیاء و مهره‌های جادوگری اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

باویر اظهار کرد: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و به پلیس فتا آبدانان دلالت داده شد. وی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده از این متهم ۱۹ ساله مشخص شد که در یک مدت کوتاه چنده ماه توانسته است با سو استفاده از احساسات کابران فضای مجازی درآمد ۲ میلیارد ریالی برای خود داشته باشد.

وی بیان کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن‌های ۰۸۴۳۳۶۲۴۳۱۶- ۰۸۴۲۱۸۲۴۷۵۱ گزارش کنند./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار