رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان گفت: ابتلای بیشتر جوانان و حتی کودکان مایه نگرانی است.
کد خبر: ۹۸۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 11 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی افزود: در حال حاضر ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان بستری و ۶ تخت اختصاص یافته در بخش مراقب ویژه به طور کامل تکمیل است، اما تغییر ترکیب سنی مبتلایان و ابتلای بیشتر جوانان در مقایسه با ماه‌های قبل بسیار نگران کننده است به طوریکه ۸۵ درصد از موارد بستری و ۶۰ درصد از موارد فوتی در سنین پایین ۷۰ سال هستند.
وی در ادامه به نقش پررنگ واکسیناسیون در کنترل اپیدمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به دلیل پوشش دهی مطلوب واکسیناسیون شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر کمتری هستیم و تنها ۱۴ درصد از موارد بستری در سنین بالای ۷۰ سال هستند.
وی افزود: روزانه حدود ۱۲۰ تست rapid و ۶۰ pcr گرفته می شود که از این تعداد ۳۰ درصد تست های rapid و ۲۰ درصد pcr مثبت می شوند؛ شرایط بسیاری بحرانی است و ۸ تخت اختصاص یافته به بیماران کرونایی در اورژانس و ۳۵ تخت فعال در بخش بستری بیمارستان به طور متناوب پر و خالی می شود و در این شرایط عدم رعایت پروتکل‌ها چالش جدی ایجاد خواهد کرد.
دکتر فردوسی ادامه داد: تاکنون حدود ۹۸۰۰ دُز واکسن به گروه های هدف تزریق شده است و در حال حاضر متولدین سال ۱۳۴۷ به قبل و گروه های تعریف شده از جمله معلمین، دادگستری، اساتید دانشگاه، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و... واکسینه می شوند و امید می رود هرچه سریعتر شاهد ایمنی شدن بخش عمده ای از مردم شهرستان باشیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان، از مردم می خواهیم به منظور ارائه بهتر خدمات و جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی و تنها بیمارستان این شهرستان، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار