مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از تولید بنزین مرغوب با کیفیت قابل قبول در پالایشگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: به منظور کاهش قاچاق سوخت در ۵ مرز استان سوخت کامیون ها به صورت الکترونیکی محاصبه می شود.
کد خبر: ۹۸۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 10 August 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فریدون یاسمی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار ضمن تجلیل از زحمات خبرنگاران ،اظهار کرد: بالایشگاه کرمانشاه به لحاظ قدمت تجربه بنزین مرغوب و با کیفیت تولید میکند اما در حال حاضر توسط بخش خصوصی اداره و توان تولید بنزین یورو ۴ را ندارد ولی ما موظف به خریداری محصولاتش هستیم.

یاسمی تصریح کرد:به منظورکاهش قاچاق سوخت در ۵مرز استان سوخت کامیون ها به صورت الکترونیکی اندازه گیری و در ۵ مرز رسمی کرمانشاه دیب دیجیتال طراحی شده که بر اساس آن نظارت بیشتر بر باک کامیون ها به عمل می آید و به این ترتیب قاچاق به حداقل رسیده ولی امکان صفر شدن قاچاق وجود ندارد.

مدبرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت:در حال حاضر ۱۶۰ باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است، از این تعداد حدود ۷۰
جایگاه سوخت سی ان جی است که از این‌تعداد نیز ۳۴ جایگاه دو منظوره است و روزانه بیش از یک میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) از طریق ۷۶ جایگاه عرضه سوخت‌ گاز طبیعی توزیع‌ می‌شود،جایگاه‌های سوخت توسط اداره استاندارد به صورت هر ۶ ماه یکبار بازرسی می شوند و همچنین با نظارت سیستمی و دوربین ندار بسته درجایگاه ها از هرگونه قاچاق سوخت و یا هدر رفت آن مطلع می شویم ،در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد خواهد شد. از سال گذشته تا کنون بیش از ۹۵۰ فقره کارت سوخت خودروهای عمومی، وانت بار و تاکسی کشف و ضبط، مسدود و پس از اعمال قانون مجددا مقطوع شده است.

وی ابراز کرد:در حال حاضر ۸ جایگاه سوخت مایع در دست احداث است ،افرادی و سرمایه گذارانی که مایل هستند جایگاه سوخت احداث کنند بدون هیچ محدودیتی می توانند به ما مراجعه و اقدام کنند.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه اظهار داشت: طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در ماه های اگذشته با موفقیت اجرا شدو تا کنون حدود ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو عمومی در حوزه عملیاتی این منطقه به طور صددرصد رایگان دوگانه‌سوز شده است.دارندگان خودروهای عمومی، اسنپ و آژانس ها برای دوگانه سوز کردن خودروی خود با مراجعه به سایت اقدام کنند و در این راستا ۷۵ درصد هزینه را دولت و فقط ۲۵ درصد آنرا مالک خودروها پرداخت می کنند برای اجرا این طرح این طرح ۹ کارگاه‌ تبدیل در سراسر استان وجود دارد که مالکان خودروهای عمومی می‌توانند با مراجعه به آدرس GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام و نوبت تبدیل دریافت کنند.

یاسمی ابراز کرد: ۳۱ هزار و ۴۰ دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی که نیازمند سوخت هستند در استان کرمانشاه وحود دارد و توانستیم به عنوان اولین استانی با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به پلاک‌گذاری  این دستگاه ها اقدام و سوخت مورد نظر این دستگاه ها را به جهاد کشاورزی تحویل داده ایم و می توانند بر اساس سهمیه‌ تعریف شده ماهیانه سوخت خود را از جهاددریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی ۵۱ هزار خانوار که به گاز مایع دسترسی ندارند ، افزود،: این خانوار هاوبرای تامین سوخت باید نفت سفید دریافت کنند و در سال حدود ۲ هزار لیتر نفت با قیمت لیتری ۱۵۰ تومان در کارت‌های بانکی آنها شارژ می شود تا در واقع ضروری استفاده کنند.
خوشبختانه هیچ گونه کمبود سوخت مایع در استان نداریم و روزانه حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون متر مکعب نفت کوره به نیروگاه بیستون تزریق می شود تا چنانچه در زمستان قطعی برق داشته باشیم بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار