استاندار قم در پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار آورده است: خبرنگاری مسئولیتی سخت و پرتنش و در عین حال یک مسؤلیت اجتماعی خطیر و تعیین کننده محسوب می شود و خبرنگاران به‌عنوان عنصر جریان ساز و وجدان بیدار وظیفه سنگینی را برعهده دارند.
کد خبر: ۹۸۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 07 August 2021

به گزارش تابناک قم، در پیام بهرام سرمست آمده‌ است: فرارسیدن روز خبرنگار را به‌همه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

پیام حاکیست: خبرنگاری حرفه و مسولیتی سخت و پرتنش و در عین حال یک مسؤلیت اجتماعی خطیر و تعیین کننده محسوب می‌شود و خبرنگاران به‌عنوان عنصر جریان ساز و وجدان بیدار، چشم تیزبین و زبان گویای جامعه، وظیفه سنگینی را در قبال انعکاس رخدادها، آگاهی بخشی عمومی و شفاف سازی امور بر عهده دارند.

پیام می‌افزاید: انسان‌های شریف و دغدغه‌مندی که برای کشف و گزارش حقایق، هر مرارت و رنجی را به‌جان می‌خرند تا جریان اطلاع رسانی، حقیقت جویی و حقیقت گویی تداوم یابد، از این رو شایسته است که عزت و کرامت این قشر فرهیخته همواره حفظ شود و از بالاترین سطح امنیت، جسارت و شجاعت در مسیر ایفای رسالت حرفه‌ای خود و دفاع از حقوق مردم برخوردار باشند.

در خاتمه تصریح شده‌است: فرصت را مغتنم دانسته ضمن تبریک مجدد هفدهم مرداد به‌همه فعالین عرصه اطلاع رسانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای گرانقدرحوزه اطلاع رسانی، برای تمامی خبرنگاران فهیم و سخت کوش کشور و استان قم آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به‌همراه هشت تَن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به‌شهادت رسیدند.

شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد شهادت محمود صارمی، ۱۷ مرداد را روز خبرنگار نامید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار