پتانسیل استان سمنان در تولید عسل؛
تابناک سمنان: مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت این استان در تولید عسل مرغوب، گفت: سالانه ۴۵۰ تن عسل در استان سمنان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۸۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 05 August 2021
سیر تا پیاز تولید عسل/با زنبورداری میلیونر شوید- اخبار اقتصادی تسنیم |  Tasnim
 
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: عسل تولیدی استان سمنان در بازار داخلی و بازار خارجی عرضه می‌شود.
مصطفی شاه‌حسینی  بیان کرد: این زنبورداران از ۶۸هزار کلونی سالانه ۴۵۰ تن عسل تولید می‌کنند و عسل مناطق کویری دارای کیفیت بالاتری نسبت به سایر مناطق است و همچنین ۹۵۰ نفر در زمینه زنبورداری در این استان مشغول فعال هستند
شاه حسینی همچنین تصریح کرد: زنبورداران سمنانی از زنبورعسل فرآورده‌های متعددی نظیر زهر، ژل رویال، بره موم و گرده گل که در صنایع درمانی، بهداشتی و آرایشی کاربرد دارند تولید می‌کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین افزود: یکی از محصول‌هایی که از زنبورستان‌های این استان صادر می‌شود زهر زنبورعسل است و زهر زنبورعسل به کشور‌های اروپایی و حاشیه خزر صادر می‌شود.
شاه‌حسینی با بیان اینکه زهر زنبورعسل به‌صورت خام‌فروشی به بازار‌های هدف صادر می‌شود، گفت: اگر این زهر با تکنولوژی فرآوری شود دارای ارزش‌افزوده بیشتری خواهد بود.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار