امام جمعه ساوه گفت: شفافیت از شاخص های مهم عملکردی و رفتاری اعضای شورای شهر است.
کد خبر: ۹۸۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 05 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر افزود: شورا به معنای تمرین دموکراسی است و در قرآن کریم نیز بر ضرورت انجام امور به صورت شورایی تاکید فراوان شده است.
وی یادآورشد: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ساوه باید از ظرفیت نخبگان جامعه و بهره مندی از نظر آنها غافل نمانند زیرا در چنین شرایطی امور شهر به نحو شایسته ای پیش خواهد رفت.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم شورای ششم در آغاز فعالیت خود، انتخاب فردی شایسته به عنوان شهردار ساوه است و باید بر او عملکرد نظارت جدی شود.
امام جمعه ساوه با اشاره به کاستی های بودجه فرهنگی شهر گفت: کمیته فرهنگی شورای شهر باید بسیار فعال تر از گذشته باشد و اعتباراتی برای شناسایی و آسیب شناسی مشکلات شهر ساوه اختصاص دهد چراکه حضور قدرتمند شورای شهر در راستای رفع معضلات فرهنگی، بسیاری از آسیب ها را کاهش خواهد داد.
فرماندار ساوه هم گفت:مسئولیت در نظام اسلامی به مثابه قرار گرفتن در صف خدمتگزاری برای انقلاب و کشور است.
علی میرزایی افزود:در شورای اسلامی دوره پنجم شهر ساوه، ۲۱۲ جلسه با بیش از پنج هزار و ۲۰۰ مصوبه تشکیل شد که ۹۷ مصوبه آن در کمیته انطباق مورد اعتراض قرار گرفت و تلاش شد تا مصوبات برابر قانون به تایید برسد.
وی ارتقای سطح آگاهی های مردم را یکی از وظایف شورای اسلامی شهر دانست وگفت: رفع مشکلات اجتماعی به ویژه مسائل حاشیه نشینی که شهر ساوه در ۲۲ نقطه با آن دست به گریبان است، بسیار مهم و راهبردی بشمار می رود.
رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم گفت:اعضای شورای شهر باید در دوره فعالیت پیش رو قانونمند باشند و در تمام اقدامات خود همواره پست سر قانون حرکت کنند تا مجبور به محکمه و پاسخگویی نباشند.
هادی ملکی افزود: منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر باید منافع شهر و جامعه را بر هر مصلحتی ارجح تر بدانند و عیار اعضاء در شرایط فشارها مشخص خواهد شد.
رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: دستگاه قضا با قوت در کنار شورا و مدیریت شهری ساوه است و حامی تصمیمات قانونی آنها خواهد بود وهیچگاه قصد مچ گیری و بهانه تراشی ندارد و انتظار داریم که اعضای منتخب با این مجموعه در تعامل باشند.
در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر ساوه احمد حاج امینی به عنوان رئیس و کبری طاهری به عنوان نایب رئیس با رای اکثریت برگزیده شدند.
در ادامه این جلسه آیین تحلیف اعضای شورای شهرهای غرق آباد و آوه نیز برگزار شد.
ابولفضل باباشلو به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر غرق آباد و حسین هوشنگی هم به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر آوه معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار