مسئول بنیاد بتن آماده مستقر در شهر زلزله زده سی سخت بیان کرد:
بگو مگو بر سر افزایش قیمت سیمان در بازار آزاد و همچنین کمبود محسوس این محصول طی روزهای اخیر چالشی بزرگ را برای مناطق زلزله زده دنا ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۸۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 02 August 2021

به علت تعطیلی دو کارخانه مارگون و یاسوج بنیاد بتن دچار کمبود سیمان شد/روزانه دو تریلر بونکر سیمان از خارج استان وارد میکنیم/نیاز شهر سی سخت به تنهایی 6 تریلر بونکر سیمان استبه گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،کمبود سیمان در بازار و افزایش قیمت این محصول در این روزهای پر از کار و ساخت و ساز مناطق زلزله زده شهرستان دنا در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.محصولی که برای مصارف مختلف کاربرد اساسی دارد و چالش‌های مربوط به آن می‌تواند مشکل‌آفرین شود.

با وجود نزدیک شدن به فصل سرما در مناطق زلزله زده دنا و در راس شهر سی سخت مرکز وقوع این زلزله که بیشترین خسارات را متحمل شده اما کمبود سیمان در مرکز بتن آماده مستقر در سی سخت این روزها سبب کند شدن روند ساخت ساز و تعمیرات را در پی داشته است.

صادقی مسئول بنیاد بتن مستقر در شهر سی سخت طی گفتگو با تابناک دلیل کندی و کمبود بتن در این واحد را تعطیلی دوباره دو کارخانه سیمان موجود در استان کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد و گفت:بعد از تعطیلی دو کارخانه سیمان مارگون و یاسوج برای تامین سیمان مورد نیاز ساخت و سازهای مناطق زلزله زده دنا مجبور به وارد کردن سیمان به دو تریلر بونکر از خارج از استان شدیم که این کار ضمن دشواری های تامین سیمان در استانی دیگر هزینه حمل زیادی را نیز به بنیاد بتن تحمیل نموده است.

وی ضمن اشاره به اینکه این کمبود سیمان سبب تعطیلی کامل بنیاد بتن نشده است بیان کرد:میزان مصرف سیمان برای ساخت و ساز های مناطق زلزله زده دنا بسیار بالا بوده که نیاز شهر سی سخت به تنهایی روزانه 6 تریلر بونکر سیمان می باشد که الان به دلیل کمبود سیمان به دو بونکر رسیده و این دو بونکر سیمان نیز با رایزنی های وقت گیر از خارج استان وارد سی سخت می شود ولی به تنهایی پاسخگوی نیاز این مناطق زلزله زده نمی باشد.

صادقی افزود:با وجود اینکه دو کارخانه مارگون و یاسوج متعهد شده اند نیاز سیمان بنیاد بتن را برطرف نمایند و طبق صحبت هایی که با مسوولین کارخانه سیمان مارگون و یاسوج شده است قرار بر این گردید که کارخانه مارگون تا آخر هفته و کارخانه سیمان یاسوج از فردا اقدام به تامین سیمان مورد نیاز بنیاد بتن کنند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار