مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش:
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پایگاه هوایی همدان یکی از ارکان نگهداری و حفاظت از غرب کشور است.
کد خبر: ۹۸۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 24 July 2021
مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پایگاه هوایی همدان یکی از ارکان نگهداری و حفاظت از غرب کشور است.

به گزارش تابناک همدان، سرتیپ خلبان حسین چیت فروش نقش ارتش و نیروی هوایی در دفاع مقدس را ماندگار دانست و گفت: ۳۰ تیر سال ۶۱ سالروز شهادت شهید دوران است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و ایران قدرت انقلاب اسلامی را بهتر از ما شناختند، ادامه داد: آن‌ها تلاش کردند فردی، چون بختیار در قدرت باقی بماند و یا بعد از انقلاب تلاش کردند از جدایی طلبی حمایت کنند.

چیت فروش با اشاره به شهادت شهید محمد نوژه در دوران درگیری‌های کردستان و پیش از آغاز دفاع مقدس گفت: در اتفاقات کردستان نیرو‌های هوایی ۱۷ شهید را تقدیم انقلاب کرد.

مشاور فرمانده ارتش پایگاه هوایی همدان را یکی از ارکان حفظ حفاظت از غرب کشور دانست و گفت: اگر نیروی هوایی در ماجرای کردستان وارد نمی‌شد شهید چمران در همان ایام به شهادت می‌رسیدند.

چیت فروش بسیاری از مشکلات دوران دفاع مقدس را حاصل خیانت منافقین عنوان کرد و ادامه داد: در فروغ جاویدان که اوج اقدامات منافقین بود نیروی هوایی توانست این گروه را درو کرد.

وی با بیان افتخار آفرینی نیروی هوایی در عملیات پر افتخار کمان ۹۹ گفت: این اقدامی بود که سبب شد نیروی هوایی کشور مهمترین پایگاه هوایی عراق را بمباران کرده و دشمن را فلج کند.

وی اقدام شهید دوران و انجام عملیات بغداد را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: قرار بود کنفرانس غیر متعهد‌ها که بزرگترین مجمع بعد از سازمان ملل به شمار می‌آید در عراق برگزار شده و آبرویی برای عراق ایجاد کند، اما شهید دوران این برنامه را برهم زد.

مشاور فرمانده نیروی هوایی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی به قدرت نیروی هوایی آگاه بود و از آن در جبهه مقاومت استفاده کرد، ادامه داد: اگر می‌خواهیم ام‌القرای جهان اسلام باشیم باید در عرصه نیروی هوایی اقتدار داشته باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار